۱۳۸۹ مهر ۱۱, یکشنبه

تا دير نشده.....................!

سايه سنگين مشكلات مالي همچنان فوتبال استان خراسان رضوي را تهديد مي‎كند تا بدانجا كه تيم فوتبال پيام خراسان رضوي براي انجام بازي در مقابل تيم پناه آفرين قم با پول مشاور عالي باشگاه به قم اعزام شد.
داستان بي‌پولي تيم‌هاي خراساني خاطره فصل 86-87 تيم پيام در مسابقات ليگ دسته اول فوتبال كشور را تداعي مي‌كند، در آن هنگام به تازگي فردي از بخش خصوصي كه كارخانه ورشكسته توليد موتورسيكلت داشت، مالكيت تيم را بر عهده گرفت و در ابتدا با عباس چمنيان تيمش را راهي مسابقات ليگ دسته اول فوتبال كرد اما چند ماهي بيشتر دوام نياورد و مجبور به فروختن تيم شد، اما در آن فصل اتفاقات خوبي براي پيام رخ داد كه باعث صعود اين تيم به ليگ برتر شد ولي مشكلات مالي كه ريشه‌اش در ليگ دسته اول بود، دست از سر آن بر نداشت و دو مرتبه به دسته اول سقوط كرد.
با اينكه اين داستان‌هاي تكراري در چند سال اخير در حال تكرار است اما همچنان ادامه دارد و چاره‌اي براي آن انديشيده نمي‌شود، مانند هميشه تيم به اشخاصي كه مدعي داشتن سرمايه و عشق به فوتبال و مردم استان هستند داده مي‌شود و آن‌ها پس از چند ماه اعلام عجز و ناتواني كرده و درخواست كمك مي‌كنند، اين وضعيت در چند سال اخير ضربات جبران ناپذيري به فوتبال استان زده است و اين داستان همچنان ادامه دارد.
عباس چمنيان، سرمربي تيم فوتبال پيام در مصاحبه‌اش با ايسنا - منطقه خراسان قبل از بازي در جام حذفي سخناني را به زبان آورد كه يادآور مصاحبه‌هاي خداداد عزيزي، سرمربي وقت تيم پيام در فصل 88- 87 ليگ برتر بود، همان فصلي كه به دليل نابساماني‌هاي مديريتي و مالي پيام به ليگ دسته اول سقوط كرد؛ چمنيان نيز مانند عزيري از همين ابتداي فصل خبر از مشكلات مالي تيم مي‌دهد و نياز باشگاه به كمك را اعلام مي‌كند تا شايد فرجي شود اما اين راه را خداداد عزيزي يك بار امتحان كرد و به نتيجه نرسيد.
وضعيت تيم فوتبال ابومسلم با نتايج نااميد كننده‌اش در ليگ دسته اول و جام حذفي كاملا مشخص است، اما تيم پيام در حالي كه از انسجام خوبي تاكنون برخوردار بوده و توانسته نمايش قابل قبولي از خود ارائه دهد و شايد تنها شانس استان براي بازگشت به ليگ برتر باشد دوباره اسير مشكلات مالي و حواشي آن شده است تا به آنجا كه براي پرداخت هزينه‌هاي سفر به شهر قم براي انجام بازي در جام حذفي از مشاور عالي مالك كمك گرفته مي‌شود.
سيد هاشم حسيني، رييس هيات فوتبال استان خراسان رضوي كه در سفر تيم پيام به قم همراه اين تيم بوده است، در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، با تاييد مشكلات مالي باشگاه پيام و پرداخت هزينه سفر اين تيم توسط احمدرضا جهان‌پناه تصريح كرد: متاسفانه به دليل مشكلات مالي، پيام قصد شركت در بازي جام حذفي را نداشت و از مشاور اين باشگاه براي پرداخت هزينه‌ها كمك گرفته شد و اين تيم هنوز پرداختي به بازيكنانش نداشته است.
وي افزود: پيام تيم بسيار خوبي را براي اين فصل آماده كرده است و شانس صعود دارد و حيف است كه با اين مسائل، داخل حاشيه شود.
وي ادامه داد: اين تيم ارزش كمك كردن دارد و مي‌تواند آبروي استان باشد و مسوولان استان نيز در پي كمك به آن هستند و قول‌هايي نيز داده‌اند و جلساتي در اين خصوص در حال برگزاري است و اميدوارم هرچه زودتر مشكلات پيام حل شود.
در سال جاري و پس از سقوط تيم فوتبال ابومسلم به ليگ دسته اول و واگذاري مالكيت آن به استانداري خراسان رضوي، فرصت خوبي بوجود آمد تا هر دو تيم استان به نهادهاي دولتي واگذار شوند و براي هميشه مشكلات مالي را به فراموشي بسپارند اما اين كار تنها يك عزم جدي نياز داشت كه آن وجود نداشت.
با توجه به بازتاب سقوط ابومسلم شرايط براي اين كار فراهم بود اما متاسفانه همان رويه‌اي كه در چند سال گذشته باعث شكست فوتبال استان شده بود، دو مرتبه آزمايش شده است ولي اين بار هم اميدواريم خواست مسوولان ورزش استان در نجات اين دو تيم بوده باشد و حال كه به گفته كارشناسان، تيم فوتبال پيام شانس صعود به ليگ برتر را دارد با جلوگيري از غرق شدنش در حواشي، دو مرتبه به ليگ‌برتر برگرديم.

۳ نظر:

ناشناس گفت...

سلام به عاشقان فوتبال خراسان مطالب بسیار خوبی بود اگر گوش شنوایی پیدا بشه واین مطلب رو قبول کنه متاسفانه هر مدیر در ورزش استان باید از تجارب دیگران درس بگیره نه انها رو تکرار کنه تا بشه براش تجربه فوتبال خصوصی یک جدال نا برابر هستش تیمی مثل سپاهان سقف قراداد800میلیون است وبرای تیم 15میلیارد خرج میشه وتواستان ما 3میلیارد هزینه کردن دشوار است وبا اما اگرالبته نمونه های خوبی در فوتبال خصوصی هستند مثل پرهام مالک نساجی وهدایتی البته اینها عاشق هستند. مطمئن هستم فرصت 2ماه داده شده به باشگاه پیام تمام میشه وریالی از بدهی پیام کم نمیشه امیداورم خود این مردک خجالت بکشه واز پیام بره وبعد درموردنتایج خوب پیام امیدوارم کسی مغرور نشه وکسانی هم به خواب خرگوشی نرن.یک پشنهاد هم داشتم وقتشه که تم وبلاگ عوض بشه ویک تغیر ایجاد بشه. به امید روزهای بهتر برای فوتبال خراسان

محمد گفت...

صحبتای یک گستاخ
جعفری: خداداد با دعاهایش ابومسلم و پیام را قهرمان ایران کند
مدیرعامل باشگاه مقاومت سپاسی گفت: اگر خداداد مستجاب‌الدعوه است، تیم های مشهد را به لیگ برتر آورده و قهرمان ایران کند.
جعفر جعفری در مورد حضور مقاومت سپاسی در لیگ دسته اول، پیروزی این تیم در دور دوم جام حذفی و صحبت‌های خداداد عزیزی اظهاراتی را مطرح کرده است که در زیر می خوانید:
چه ارزیابی از دیدار روز گذشته مقابل هیات فوتبال اصفهان که با پیروزی ۳ بر صفر مقاومت در دور دوم مسابقات جام حذفی و صعود این تیم به مرحله بعد همراه شد دارید؟
مقابل حریف اصفهانی با تیم دوم به میدان رفتیم و این دیدار محک خوبی بود برای بازیکنانی که کادر فنی قصد دارد از آنها در آینده استفاده کند.
از بازیکنان در این دیدار راضی بودید؟
جوانان مقاومت با بازی خوبی که انجام دادند، توانستند خواسته‌های کادرفنی را با پیروزی ۳ بر صفر مقابل حریف برآورده کنند. مربیان به این بازیکنان اعتماد کردند و آنها نیز به خوبی جواب این اعتماد را دادند.
برای حضور در مراحل بالاتر جام حذفی برنامه‌ای دارید؟
فعلاً در جام حذفی بازی کرده و‌ آن را جدی هم می‌گیریم، اما همه می‌دانند که جام حذفی جام شانس است. بعضی مواقع تیم‌های گمنامی در این مسابقات پیدا می‌شوند که با پیروزی مقابل تیم‌های مطرح به مراحل بالاتر می‌رسند. در بازی اول با تیم دوم به میدان رفتیم، اما در صورت رسیدن به مراحل بالاتر، این رقابت‌ها را جدی‌تر گرفته و با نفرات اصلی مقابل رقبا حاضر می‌شویم، اما در حال حاضر برای محک زدن تمام اعضای تیم در این رقابت‌ها بازی می‌کنیم.
برای لیگ دسته اول چه برنامه‌ای دارید؟
در این لیگ با صد در صد توان و با تمام وجود به میدان می‌رویم تا در نهایت به لیگ برتر صعود کنیم.
مشکلات مالی باشگاه برطرف شد؟
خیر؛ هنوز این مشکلات مالی پابرجاست، البته تشکر می‌کنم از کسانی که به فکر مقاومت سپاسی هستند، اما تا این لحظه همه چیز در حد قول و وعده باقی مانده است. البته جا دارد از گرامی، مدیرکل تربیت بدنی استان فارس تشکر ‌کنم، چون وی تلاش زیادی می‌کند تا مقاومت سپاسی و سایر تیم‌های شیرازی به لیگ برتر برسند. گرامی از طرف سازمان تربیت‌بدنی در حال پیگیری است تا بودجه‌ای را برای تیم ما در نظر بگیرند، اما از منابع دیگر استانی فعلاً خبری نیست.
در مورد صحبت‌های اخیر خداداد عزیزی چه نظری دارید؟
در این مورد نمی‌خواهم مستقیماً پاسخی به خداداد بدهم. عزیزی مرد بزرگی است و همین‌جا می‌گویم که خدا او را ببخشد، چون ما او را بخشیدیم.
در این مورد که خداداد گفته است با آه و نفرین من مقاومت سپاسی به لیگ دسته اول سقوط کرد چه نظری دارید؟
عزیزی مگر تا لحظات آخر در استقلال اهواز سرمربی نبود؟ مگر در پیام و ابومسلم کار نکرد؟ وی با هر تیمی کار کرده، آن تیم سقوط کرده است. بنده در ۲۷ سالی که تیم‌داری کرده‌ام، مسائل زیادی را به چشم دیده‌ام. در تیمی که سقوط می‌کند مسائل زیادی دخیل هستند و همه عوامل دست به دست هم می‌دهند تا این اتفاق بیافتد، اما باز هم تاکید می کنم که خداداد مرد بزرگی است و خداوند عاقبتش را به خیر کند.
پس به این حرف خداداد اعتقادی ندارید؟
اگر خداداد مستجاب‌الدعوه است دعا کند تا تیم ملی به جام جهانی رفته و همچنین دعا کند تا با صعود ابومسلم و پیام مشهد به لیگ برتر این ۲ تیم قهرمان ایران شوند. ما او را بخشیدیم و این موضوع کهنه‌ای است که خداداد دوباره به آن پرداخته است. این درست که خداداد عزیزی می‌گوید قطبی باید فرار کند؟ تیم ملی در حال نتیجه گرفتن است. کاری به قطبی ندارم، اما تیمی که نتیجه می گیرد باید این‌گونه علیه کادر فنی‌اش مصاحبه کرد؟ عزیزی باید جملات را درست بیان کند. مگر قطبی اختلاس کرده که فرار کند؟ در فوتبال هزار اتفاق می‌افتد و این انسان‌ها هستند که باید در صحبت کردن رعایت کنند وگرنه همه حرفی را می‌توان زد.
خداداد اعتقاد دارد که شما گفته‌اید باید از عرصه فوتبال حذف شود!
در برخوردی که عزیزی با خبرنگار شیرازی کرد و او را کتک زد، اگر جای وی بودید چه عکس‌العملی نشان می‌دادید؟ من در آن لحظه از خبرنگاران دفاع کردم که این موضوع تمام شد.امیدوارم پیام مفاومت رو شیشتای کنه

تارنمای هواداران داماش گیلان گفت...

سلام و خسته نباشید
تارنمای جدید هواداران داماش گیلان از یک ماه پیش فعالیت خودش رو شروع کرده.
این وبسایت از تعدادی از هواداران با تعصب داماش شهر باران و بعضی از مدیران اسبق پایگاه هواداران داماش گیلان تشکیل شده.

در صورت تمایل به تبادل لینک لطفا ما را از طریق بخش ارتباط با ما یا نظرات وبسایت مطلع کنید تا لینکتان کنیم.

با تشکر: مدیریت تارنمای هواداران داماش گیلان