۱۳۸۸ اردیبهشت ۱, سه‌شنبه

استقلال تيم روزهاي سخت نيست!

استقلال تيم روزهاي سخت نيست. اين جمله شايد به مذاق طرفداران تيم آبي‌پوش پايتخت كه اين روزها تيم‌شان اميد اندكي براي قهرماني در ليگ هشتم دارد خوش نيايد اما اين يك واقعيت است.
با نگاهي به عملكرد تيم استقلال در ادوار گذشته ليگ برتر شاهد هستيم كه اين تيم در اكثر دوره‌ها جزو تيم‌هاي داراي شانس قهرماني بوده است اما به جز يك دوره در همه اين ادوار در هفته‌هاي پاياني كم آورده است و نتوانسته به قهرماني دست يابد. مهم‌ترين مثال براي اثبات اين ادعا به اولين دوره ليگ برتر برمي‌گردد. جايي كه تيم استقلال نيازمند كسب يك تساوي براي قهرماني بود اما در بازي آخر در زمين ملوان انزلي شكست خورد تا دو دستي قهرماني را تقديم پرسپوليس كند. شبيه اين اتفاق در دوران بعدي ليگ هم رخ داد. رقابت شانه به شانه اين تيم با تيم‌هاي پاس، سايپا و فولاد خوزستان و حتي سپاهان نشانه ديگري از اين واقعيت است. باتوجه به تجربه چند ساله اخير مي‌توان فهميد بعيد است كه استقلال قهرمان شود هرچند از كنار اتفاق‌هاي عجيب و غريب دنياي توپ گرد نمي‌توان به راحتي گذشت.
با اين حساب در بازي آخر ليگ، استقلال كم روحيه كه اين روزها درگير حاشيه‌هاي زيادي شده است كاري سخت مقابل مردان سبزپوش پيامي در مشهد تجربه خواهد كرد. پيامي‌ها كه در چند هفته اخير احيا شده‌اند براي آن‌كه در ليگ ماندني شوند بايد پيروز ميدان شوند. با آناليز بازي‌هاي 5 هفته اخير 2 تيم پيام و استقلال در مي‌يابيم كه پيام موفق به كسب 4 پيروزي و يك شكست شده است و اين در حالي است كه استقلال تهران در 5 بازي گذشته‌اش موفق به كسب يك پيروزي،3 تساوي و يك شكست شده است. با تجزيه و تحليل اين 5 مسابقه در مي‌يابيم كه پيام صاحب 12 امتياز شده و تيم استقلال تنها 6 امتياز به دست آورده است. اين واقعيت در كنار موارد حاشيه‌اي اخير در تيم استقلال و نيز انگيزه بالاي تيم پيام براي ماندن در ليگ برتر و حضور انبوه فوتبال‌دوستان خراساني در ورزشگاه ثامن سبب مي‌شود استقلال شانس كمي براي نتيجه گيري داشته باشد.

هیچ نظری موجود نیست: