۱۳۸۸ اردیبهشت ۶, یکشنبه

همه چيز راجع به 6ارديبهشت(روز پيام)



بالاخره ليگ هشتم به روز آخر رسيد. امروز روز حساسي براي فوتبال خراسان است. روزي كه خراساني‌ها سرنوشت قهرمان ليگ هشتم را مشخص مي‌كنند. روزي كه سرنوشت تيم سقوط‌كننده به دسته يك با دستان نمايندگان فوتبال خراسان مشخص مي‌شود. روزي كه چشمان همه فوتبال‌دوستان ايران به مشهد دوخته شده است. روزي كه همه فوتبال‌دوستان خراساني براي زنده ماندن فوتبال خراسان دعا مي‌كنند. امروز روز زندگي است. امروز در ورزشگاه ثامن همه سبز مي‌پوشند و نيم نگاهي هم به ورزشگاه تختي بندرانزلي دارند تا لحظه به لحظه نتيجه بازي ابومسلم و ملوان را رصد كنند اما براي خراساني‌ها امروز ورزشگاه ثامن جاي ديگري است جايي كه پيام ميزبان استقلال تهران است، يكي براي قهرماني مي‌جنگد و دیگری براي بقا. شايد براي اولين بار است كه در ليگ برتر فوتبال كشورمان اين‌گونه سرنوشت بالا و پايين جدول به روز آخر كشيده شده است. با دقت گوش كنيد! صداي شيپور جنگ به خوبي شنيده مي‌شود.
لشكر بي‌سر و سامان ژنرال در مشهد
عصر روز گذشته لشكر آبي‌پوشان پايتخت وارد مشهد شد تا اندك شانسش را براي قهرماني در مشهد امتحان كند. البته با توجه به اختلاف 3 امتيازي استقلالي‌ها با صدر جدول و همين‌طور نتايج ضعيف چند هفته اخير در ليگ كشور و ليگ قهرمانان آسيا و همين‌طور انگيزه بالاي پيامي‌ها براي پيروزي، اين شانس به حداقل رسيده است.
همه امروز سبزند
خبر رسيده كه مردم فوتبال‌دوست مشهد تدارك گسترده‌اي براي حمايت از پيام در بازي امروز ديده‌اند. در اكثر محافل ورزشي گفته شده كه همه فوتبال‌دوستان خراساني فارغ از علاقه شخصي به رنگي خاص، همه براي تشويق نماينده فوتبال استان به ثامن مي‌آيند.
هواي سرد براي يك بازي داغ
سازمان هواشناسي هواي ابري را براي امروز مشهد پيش‌بيني كرده است. هيئت فوتبال خراسان رضوي از علاقه‌مندان فوتبال تقاضا كرده به علت وزش باد لباس گرم به همراه داشته باشند. هيئت فوتبال همچنين به منظور رفاه حال تماشاگران فوتبال درهاي ورزشگاه را از ساعت 9 صبح امروز به روي خيل گسترده علاقه‌مندان مي‌گشايد. بليت‌فروشي هم از ساعت 8 صبح امروز در استاديوم تختي، مجموعه بهشتي مشهد و استاديوم ثامن آغاز مي‌شود.
غياثيان: تماشاگران به ورزشگاه بيايند
كاظم غياثيان سرمربي تيم فوتبال پيام در آستانه بازي حساس تيمش مقابل استقلال گفت: «براي پيروزي به مصاف استقلال مي‌رويم و به اما و اگرها توجهي نداريم. در حال حاضر شرايط خوبي داريم و تمام بازيكنان مصمم به شكست استقلال و كسب سه امتياز هستند. به هر حال تيمي كه براي ماندن مي‌جنگد بايد بتواند در هر بازي و هر شرايطي پيروز شود. طبيعي است كه از تماشاچيان تقاضا داشته باشيم حتما به ورزشگاه بيايند و تيم خود را تشويق كنند و زياد به مسائل حاشيه‌اي اهميت ندهند و مطمئن باشند كه بازيكنان پيام پاسخ حمايت آن‌ها را خواهند داد.
شارژ روحي قبل از بازي بزرگ
جواد ايزدي مديرعامل پيام در گفت‌وگو با خراسان گفت: «قبل از بازي با استقلال مبلغ 20 ميليون تومان به بازيكنان پرداخت مي‌كنیم.50 ميليون تومان از اين مبلغ متعلق به پاداش پيروزي مقابل مقاومت سپاسي شيراز است و مابقي آن مربوط به پرداخت بخشي از مطالبات بازيكنان است. گفته مي‌شود با پرداخت اين مبلغ كه قرار بود شب گذشته با حضور استاندار خراسان رضوي در جمع بازيكنان پيام به آن‌ها پرداخت شود بازيكنان تا مبلغ 70 درصد قرارداد خود را گرفته باشند.
نااميدي مديرعامل
گويا واعظی‌آشتياني مديرعامل استقلال هم مطمئن است كه تيمش قهرمان نمي‌شود براي همين هم در آستانه بازي با پيام گفت: «در هر صورت ما به قهرماني در مشهد و در جوار حرم امام رضا(ع) اميدوار هستيم اما اگر به اين هدف نرسيم باز هم اتفاق خاصي نيفتاده و بودن در جوار حرم رضوي خود بزرگ‌ترين سعادت است.
روز سخت ژنرال
امير قلعه‌نويي سرمربي تيم فوتبال استقلال تهران گفت: «بازي آخر ما در ليگ برتر مقابل تيم پيام يك بازي دشوار و نفس‌گير است. در این بازي پيام براي بقا و استقلال براي قهرماني مي‌جنگد. من از بازيكنان تيم راضي هستم و نمي‌خواهم اتفاق‌های اخير را توجيه كنم. ظاهرا اين سرنوشت من است؛ نخستين سالی هم كه در استقلال بودم اين اتفاق‌ها براي من رخ داد.
غايبان ارتش آبي
سه بازيكن استقلال براي ديدار با پيام خراسان به دليل آسيب‌ديدگي قادر به بازي نيستند. دكتر نوروزي در تشريح آخرين وضعيت بازيكنان استقلال گفت: «متأسفانه در MRI به عمل آمده از پاي مصدوم كوشكي مشخص گرديد مقداري از عضله همسترينگ كوشكي دچار پارگي شده و به اين ترتيب وي حداقل 4 تا 6 هفته قادر به بازي براي استقلال نيست. وضعيت كشاله ران جباري و زانوي پژمان منتظري نيز به‌گونه‌اي است كه آن‌ها تا سه هفته ديگر نياز به تمرين اختصاصي و فيزيوتراپي دارند.»
خبري از جشن قهرماني نيست
خبر رسيده مسئولان فدراسيون فوتبال تقريبا مطمئن هستند كه جشن قهرماني را براي ذوب‌آهن برگزار خواهند كرد براي همين هم تدارك زيادي براي بازي استقلال نديده‌اند. اكثر فدراسيون‌نشينان رده بالا هم براي ديدن بازي ذوب‌آهن و فولاد از تهران خارج شده‌اند. البته براي آن‌كه استقلالي‌ها بهانه‌اي نياورند، يك كاپ و چند مدال هم به مشهد فرستاده‌اند.
زندگي در انزلي
جدا از بازي حساس پيام، چشم تعداد زيادي از فوتبال‌دوستان هم‌استاني به شهر انزلي است. البته اين بازي تنها براي ابومسلمي‌ها حائز اهميت بوده و كسب پيروزي برای‌شان مي‌تواند آن‌ها را در ليگ برتر حفظ كند. ابومسلم با 34 امتياز پانزدهم است كه با كسب سه امتياز احتمالي برابر ملوان كه اين ديدار اهميت چنداني برايش ندارد، مي‌تواند در ليگ بماند.
خبري از مربي تازه نشد
پس از برکناري علي حنطه از تيم ابومسلم، مسئولان اين باشگاه نتوانستند سرمربي تازه‌اي براي تيم خود انتخاب کنند تا در بازي امروز اصغر جانداري (کمک حنطه و برگي‌زر در ابومسلم سرمربي اين تيم باشد. به غير از جانداري، رهبر و نخوديان ديگر اعضاي کادر فني ابومسلم در ديدار مقابل ملوان‌انزلي خواهند بود. مسئولان باشگاه ابومسلم به منظور بالا بردن روحيه اعضاي اين تيم روز پنج‌شنبه نيز درصدي از قراردادها را پرداخت نمودند.
حضور در مزار قايقران سيروس قايقران
براي مردم انزلي از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است. ابومسلمي‌ها هم براي آن‌كه با اين كار حمايت مردم انزلي را به‌دست آورند، بر سر مزار كاپيتان اسبق تيم ملي حاضر شدند. آرمين رهبر مربي ابومسلمي‌ها از انزلي خبر داد اعضاي تيم پيش از بازي با ملوان بر سر مزار سيروس قايقران حاضر شدند.‌ اين اقدام بازيكنان به‌ منظور احترام به روح اين پيشكسوت فوتبال كشور و به صورت خودجوش صورت مي‌گيرد.
مذاكره مديركل با مديرعامل
برق افشين داوري مديركل تربيت بدني خراسان رضوي طي تماسي با فلاح مديرعامل برق از او خواست تيمش مقابل استقلال اهواز مردانه بازي كند. او هم قول داد در صورت كم كاري بازيكنانش آن‌ها را تا 10 ميليون تومان جريمه كند. البته فلاح در گفت‌وگو با داوري که مدعي شده طي چند روز گذشته تماس‌هاي مشكوك زيادي از سوي استقلال اهوازي‌ها با وي برقرار شده است كه...

۱ نظر:

mani گفت...

با سلام خدمت دوست عزیزم امروز روز خوبی برای مشهدیها و طرفداران پیام نبود و متاسفانه تیم پیام سقوط کرد اما از یک طرف دیگه ابومسلم تیم پر طرفدار مشهدی در لیگ باقی موند خوب مسابقه یعنی همین یک طرف خوشحال و یک طرف گریان در اینجا باید از بازیکنان پیام برای این بازی خوبشون قدر دانی کرد درسته که باختند ولی خوب بازی کردند اگه از اول مسابقات اینجوری بازی میکردند الان وضعیت اینجوری نبود
ولی یک چیز که خیلی زشت بود این بود که بعضی از همشهریامون در شهر خودمون تیم استقلال رو تشویق کردند یک نفر نیست که بگه اگه واقعا طرفدار تیم استقلال هستید و دوست دارید تیمتون رو از نزدیک ببینید استقلال فقط از سال دیگه یکبار بیشتر به مشهد نمیاد اون هم مقابل ابومسلم چون دیگه پیام تو لیگ برتر نیست من فکر میکنم هیچ کدوم از این تماشاگران طرفدار استقلال مشهدی اصیل نبودند اگر نه همچین کاری رو نمیکردند با ارزوی موفقیت برای شما