۱۳۸۹ تیر ۲۹, سه‌شنبه

مرتضي هاشم زاده و افشاگري

بازيكن سابق تيم فوتبال پيام خراسان گفت: حاشيه‌هاي تيم پيام هزار برابر تيم‌هاي پرطرفدار تهران است.
مرتضي هاشمي‌زاده افزود: 12 سال است كه فوتبال بازي مي‌كنم، از روزي كه از جوانان راه‌آهن فوتبالم را آغاز كردم و تا قبل از حضورم در پيام در تيم‌هاي پر حاشيه استيل‌آذين در زمان حضور علي پروين، استقلال تهران و سپاهان اصفهان بازي كرده‌ام اما تمام اين تيم‌هاي بزرگ يك هزارم پيام هم حاشيه ندارند.
وي ادامه داد: نمي‌دانم چرا در مشهد چنين اتفاقاتي مي‌افتد و در فوتبال اين شهر هيچ كس چشم ديدن ديگري را ندارد و آدم‌ها به يک ديگر كمك نمي‌كنند.
بازيكن سابق تيم پيام خراسان تصريح كرد: زماني كه پيام بسته شد، قرار بود از 15 بازيكن مشهدي و تعدادي بازيكن غيربومي استفاده شود و با كمك استاندار، علي حنطه تيم را بست و مهابادي و صاحبي در ادامه ليگ تيم را هدايت كردند اما مسوولان استان بايد فكري به حال حاشيه تيم بكنند.
وي افزود: در فوتبال اين شهر هر كس زير آب ديگري را مي‌زند و نمي‌گذارند كه كسي كار كند.
وي ادامه داد: براي من جاي تعجب دارد كه در يك استان متمول مانند خراسان رضوي چرا تيم اين شهر نبايد يك زمين تمرين براي خود داشته باشد، چرا نبايد يك حرف راست از مسوولان تيم‌هاي اين شهر بشنويم، در مدتي كه در پيام بودم فقط و فقط دروغ شنيدم و مسوولان تيم دائما در حال سر دواندن بازيكنان بودند و انگار كه مسوولان هيات فوتبال هم از شكست پيام خوشحال مي‌شدند و عده‌اي‌ زيادي از اطرافيان تيم براي اينكه خودشان به سمتي برسند به دنبال ناكامي آن بودند.
هاشمي‌زاده با بيان اينكه مردم مشهد لياقت تيم‌هاي بهتر از اين را دارند، خاطرنشان كرد: در مشهد دوستان بسيار خوبي دارم و از زندگي در كنار مردم آن لذت مي‌برم اما در اين 12 سال فوتبالم هيچ‌گاه مانند زمان حضورم در پيام اذيت نشدم ولي در طول فصل صدايم هم در نيامد.
وي با اشاره به قراردادهاي پايين بازيكنان پيام تصريح كرد: پول براي من مهم نيست اما بسياري از بازيكنان تيم براي اولين بار در ليگ يك بازي مي‌كردند، در ابتداي فصل با تمام بازيكنان تيم قراردادي با رقم 6 ميليون تومان بسته شد و من هم آن را امضا كردم اما قراردادهاي داخلي نيز با بازيكنان بسته شد که در آن قيد شده بود كه اگر بازيكن در بيشتر از 15 بازي به ميدان رفت به مبلغ قراردادش اضافه شود اما تا كنون مسوولان باشگاه به هيچ كدام از قراردادها عمل نكرده‌اند.
وي افزود: شايد جمع كل قراردادهاي بازيكنان پيام 100 ميليون شود، اما هنگامي كه مي‌خواستم از تيم جدا شوم مسوولان باشگاه از من خواستند كه قراردادم را فسخ كنم و بدون دريافت پولم از باشگاه جدا شوم.
بازيكن سابق تيم پيام خراسان تصريح كرد: چرا جو فوتبال مشهد طوري است كه آدم‌هاي بزرگي مانند خداداد عزيزي بايد در آن منفور باشند، چرا در اين شهر چهار مربي بزرگ آن چشم ديدن يکديگر را ندارند، ‌راه نجات فوتبال مشهد اين نيست و بايد حاشيه‌ها و آدم هاي ‌دور فوتبال مشهد را جمع کنند.
هاشمي‌زاده با بيان اينكه مالک باشگاه پيام به وعده‌هايش براي تيم عمل نكرده است، مدعي شد: مالك باشگاه آن طور كه در مصاحبه‌هايش عنوان مي‌كند براي باشگاه‌ خرج نكرده است و هر پولي كه آورده از استاندار خراسان رضوي مي‌گرفت، او زمينش را با كمك استاندار 5 ميليارد تومان فروخت اما يك ميلياردش را هم به باشگاه نياورد.
وي افزود: يكسري از آدم‌هاي اطراف پيام تمام تلاششان را كردند تا پيام صعود نكند و به طور مثال در بازي با صنعت نفت آبادان با حاشيه سازي براي تيم و راه‌اندازي شايعاتي مبني بر تغيير در تيم و زير سوال بردن حيثيت بازيكنان كاري كردند كه تيم ببازد و نتواند صعود كند.
وي ادامه داد: جهان پناه، قائم باشگاه 130 ميليون تومان به تيم كمك كرد و صدها فرد ديگر مانند او هستند كه حاضرند به تيم‌هاي مشهد كمك كنند اما دور و اطراف اين تيم‌ها را آدم‌هايي گرفته‌اند كه اجازه موفقيت به تيم‌ها نمي‌دهند و آدم‌ها را از كمك به تيم دلسرد مي‌كنند. بازيكن سابق تيم پيام خراسان با اشاره به سقوط ابومسلم از ليگ برتر خاطرنشان كرد: از اواسط فصل عده‌اي آمدند و به تيم كمك كردند، اين آدم‌ها از اول فصل كجا بودند، چرا روز اول كمك نكردند، مالك باشگاه پيام چرا براي تيمش خرج نمي‌كند، اگر پول ندارد چرا تيم را گرفته است، فوتبال مشهد را كساني مي‌خواهند كه بتوانند با استفاده از آن از مسوولان استان براي فروش زمين‌هايشان امضا بگيرند.
هاشمي‌زاده در خصوص جدايي‌اش از پيام و پيوستن به تيم صباي قم گفت: زماني كه خواستم رضايت نامه‌ام را از پيام بگيرم مجبور شدم دروغ بگويم و به دليل رفتاري كه با من كرده بودند به مديران پيام نگفتم كه مي‌خواهم به صبا بروم و بهانه‌اي ديگر آوردم و رضايت نامه گرفتم، در اين تيم چيزهايي ديدم كه مي‌ترسيدم حقيقت را بگويم.
وي افزود: من اگر مي‌دانستم كه مسوولان پيام آدم‌هاي خوبي هستند حقيقت را مي‌گفتم و خوشحال مي‌شدم كه از بابت انتقالم به صبا مبلغي هم به پيام برسد اما چون مي‌دانستم كه حتي يك ريال از مبلغ انتقالم به صبا به تيم نمي‌رسد، مجبور شدم دروغ بگويم.
وي ادامه داد: قرارداد من با پيام 10 ميليون تومان بود كه تاكنون تنها سه ميليون تومان آن را گرفته‌ام و بازيكناني در تيم بوده‌اند كه تا به حال تنها 500 هزار تومان گرفته‌اند.
هاشمي‌زاده در خصوص اتفاقات پس از شكست در مقابل صنعت نفت و جدايي داوود مهابادي و تعدادي از بازيكنان تيم پيام گفت: پس از شكست در مقابل نفت آبادان در بازي مقابل شهرداري داوود مهابادي تصميم گرفت 8 بازيكن اصلي تيم را بازي ندهد و پس از شكست در مقابل شهرداري از پيام استعفا داد، اما با اينکه او به من هم بازي نداده از وي خواهش كردم كه بماند، ‌درست است كه در نيم فصل اول با استفاده از يكسري حربه‌ها مانند اوت دستي نتيجه مي‌گرفتيم اما مهابادي در نيم فصل دوم كمك زيادي به پيام كرد و بهتر بود در اين تيم مي‌ماند.
وي افزود: پس از آمدن صاحبي وي من را در دفاع وسط تيم ذخيره‌ها قرار داد و هنگامي که علت را پرسيدم، سرپرست تيم به من گفت به هتل برو براي بازي با من تماس مي‌گيرد، اما او تماس نگرفت و پس از بازي در تهران مرا به دليل غيبت بازخواست كردند و من هم اعلام كردم اگر اعتقادي به من ندارند اجازه بدهند از پيام بروم.
بازيكن سابق تيم پيام خراسان تصريح كرد: پيام را دوست داشتم و خاطرات خوبي از مشهد داشتم اما به دليل حضور يكسري آدم‌ها در پيام خيلي اذيت شدم، عده‌اي كه دوست داشتند تيم ببازد در بازي مقابل آبادان ما را در طبقه چهارم هتلي بردند كه آسانسور نداشت و غذا خوري آن 10 دقيقه با هتل فاصله داشت و در هواي گرم آبادان شرايطي را درست كردند كه تيم نتيجه نگيرد.
وي افزود: در آبادان زمين تمرين ما مشكل داشت و مسوولان تيم را از درب تماشاگران و از ميان هواداران نفت به داخل ورزشگاه بردند تا مورد فحاشي هواداران نفت قرار بگيريم.
بازيكن تيم صبا قم گفت: مشكل اصلي پيام اين است كه مدير خوبي ندارد و مالكي دارد كه فوتبالي نيست و افرادي كه ميان تماشاگران بودند امروز در باشگاه سمت دارند و آن‌ها قراردادهايي 30 ميليوني دارند در حال كه قرار داد بازيكنان 5 ميليون تومان است.

هیچ نظری موجود نیست: