۱۳۸۸ دی ۲۰, یکشنبه

26دي ماه روز سرنوشت پيام

در شرايطي كه تا مهلت پيام براي پرداخت بدهي 2ميلياردي به تيم فصل گذشته فقط 6روز باقي مانده است از ديروز خبرهاي ضد و نقيضي از اين مسئله مي شنويم.علي صلاحي مديرعامل پيام گفته است براي پرداخت بدهي ها قصد دارند روي بدهي شهرداري به صفايي حساب باز كنند تا با اينكار هم صفايي زودتر به طلبش برسد و هم بدهي پيام صاف بشود.از طرف ديگر شنيده مي شود مسئولان باشگاه اسنادي از سال گذشته دارند كه خداداد در طي ان اعلام كرده اگر تيم سقوط تمامي خسارت انرا پرداخت خواهد كرد و از خداداد به دادگاه شكايت كرده اند.از ديگر سو خداداد عزيزي اين مسئله را رد كرده و اين كار را بهانه جديدي براي مهلت گرفتن دوباره و مجدد از فدراسيون مي داند.به دوخبر در اين مورد و مصاحبه هاي علي صلاحي و خداداد عزيزي مي پردازيم:
مديرعامل باشگاه پيام خراسان: شهرداري مشهد 10 ميليارد تومان به مالک اين باشگاه بدهکار است
علي صلاحي در اين رابطه گفت: اين بدهي بابت زمين مالک باشگاه در منطقه خواجه ربيع مشهد مي‌باشد که پروژه ايستگاه قطار شهري در آنجا مستقر شده است و قرار شده شهرداري 20 ميليارد ريال از اين مبلغ را نقدا بپردازد و 80 ميليارد ريال نيز تراکم (تغيير کاربري زراعي) مي‌دهد.
وي ادامه داد: با توجه به اين كه باشگاه براي اداره شدن به نقدينگي نياز دارد، در جلسه مشترک با حضور استاندار خراسان رضوي، به دستور استاندار و طي نامه کتبي از شهرداري خواسته شد 5 ميليارد تومان اين طلب را نقدا بپردازد.
وي در پاسخ به اين سوال که چرا مالکيت باشگاه پيام به نام صفايي نشده است، اظهار داشت: در اولين نشست استاندار با اعضاي هيات مديره باشگاه پيام مقرر شد صفايي مبلغ 18 ميليارد ريال پول به اين باشگاه تزريق کند که چون هنوز اين اتفاق نيفتاده لذا هيچ سند مالکيتي به نام وي نشده است.
صلاحي در رابطه به پرداختي باشگاه به بازيكنان گفت: تاکنون تنها 15 درصد مبلغ قرارداد بازيکنان پرداخت شده است كه البته مالك باشگاه مشکلي در زمينه پرداخت ندارد ولي از آنجايي كه ميزان داريي‌هاي وي به صورت سند و بنچاق است و به علت کاهش قيمت زمين، در زمينه پرداخت‌ها محدوديت داريم.
وي خاطرنشان كرد: اداره سه موقوفه بزرگ در اختيار صفايي است و به همين دليل خيلي‌ها انتظار دارند از آن محل براي باشگاه پول خرج شود و لي اين كار شرعا حرام است.
مديرعامل باشگاه پيام خراسان رضوي ادامه داد: قيمت اسناد يك قلم از دارايي‌هاي صفايي كه من از آن اطلاع دقيق دارم، در حدود 500 ميليارد تومان است.
=====
خداداد عزيزي: 800 هزار تومان را نمي‌تواند بشمارد، آن‌وقت حرف از 8 ميليارد مي‌زند/صحبت‌هاي سخنگوي پيام جوك سال است
اختلاف مالي بين خداداد عزيزي و باشگاه پيام هر از چند‌گاهي جنجال‌ساز مي‌شود. خداداد فصل گذشته به دليل مشكلات مالي و احقاق حق خود و بازيكنان تيمش از سرمربيگري اين تيم مشهدي كناره‌گيري كرد و بعدها با شكايت به كميته انضباطي خواستار پرداخت طلبش از باشگاه پيام شد. با وجود اينكه كميته انضباطي هم، راي به خداداد عزيزي داد اما پس از گذشت چند ماه هنوز طلب او پرداخت نشده تا سرمربي فصل گذشته اين تيم در چند مرحله از كميته انضباطي خواستار تعليق باشگاه پيام شود.
در اين بين سخنگوي باشگاه پيام ديروز در مصاحبه‌اي اظهارات تندي عليه خداداد انجام داد و مدعي شد كه او باعث وارد آمدن خسارت هشت ميلياردي به اين باشگاه شده است.مسعود حكم آبادي حتي پا را از اين هم فراتر گذاشته و تاكيد كرده باشگاه پيام شكايتي عليه خداداد به دادگاه عمومي مشهد ارايه داده است: «ما معتقديم از چند جهت خداداد باعث اصلي وارد شدن خسارت به تيم بوده است. دادگاه عمومي، رسيدگي به اين شكايت را منوط به اعلام راي كميته انضباطي و يا اجازه كتبي اين كميته مبني بر بررسي همزمان با فدراسيون كرده است. خداداد حدود هشت ميليارد تومان به باشگاه پيام خسارت وارد كرده و بايد آن را پرداخت كند.»
در اين شرايط موضع خداداد در خصوص سخنگوي باشگاه پيام جالب است. او ديروز با شنيدن متن اين مصاحبه چنين گفت: «من اصلا اين آقا را نمي‌شناسم و فكر مي‌كنم براي اينكه خودي نشان دهد چنين مصاحبه‌اي انجام داده است. اين آقا كه من اسم او را هم نشنيده بودم در شرايطي صحبت از خسارت هشت ميلياردي كرده كه به نظر من 800 هزار تومان را نمي‌تواند بشمارد. در هر حال فدراسيون تا بيست و ششم اين ماه به باشگاه پيام براي پرداخت مطالبات طلبكارانش وقت داده و فكر مي‌كنم اين موارد دست و پا زدن‌هاي آخر آنهاست.»
سخنگوي باشگاه پيام در بخش ديگري از مصاحبه خود مدعي شده خداداد در خصوص ميزان طلبش اظهارات متناقضي داشته كه سرمربي فصل گذشته اين تيم چنين مي‌گويد: «كميته انضباطي ميزان طلب مرا 102 ميليون تومان اعلام كرد كه 20 ميليون آن از حساب باشگاه پيام پرداخت شد و الان 82 ميليون ديگر طلبكار هستم. در ضمن تنها من نيستم كه از پيام طلبكارم و عالم و آدم از اين باشگاه طلبكارند. تا آنجايي كه من مي‌دانم afc هم پيگير اين قضيه است. صحبت‌هاي اين آقا واقعا خنده‌دار است و به نظر من جوك سال است.
اگر اينها مدعي‌اند چون تيم اوت شده من بايد خسارت بدهم خيلي خنده‌دار است. در ضمن اين مشكل فوتبالي است و به دادگاه عمومي مربوط نمي‌شود كه باشگاه پيام بخواهد از من شكايت كند.»
مسعود حكم‌آبادي يكي از دلايل سقوط پيام را رفتن خداداد به استقلال‌اهواز و همراه بردن مهدي هاشمي‌نسب به اين تيم دانسته است. سخنگوي باشگاه پيام مدعي است چون استقلال‌اهواز اصلي‌ترين رقيب پيام براي ماندن در ليگ بوده اين شرايط روحيه تيم مشهدي را تضعيف كرده است. در اين بين خداداد عزيزي براي اين حرف‌هاي حكم‌آبادي هم جواب دارد. او معتقد است غير‌فوتبالي بودن او باعث بيان اين صحبت‌ها شده است: «اين هنر من است كه توانستم استقلال‌اهواز را در ليگ نگه دارم. واقعا هر كس صحبت‌هاي اين آقا را بشنود مي‌خندد. من اميدوارم جلسه كميته انضباطي در حضور خبرنگاران باشد تا همه از جزئيات آن مطلع شوند. پيامي‌ها اگر خيلي دلسوز بودند و هنر داشتند مشكلات مالي را برطرف مي‌كردند تا من هم تيم را در ليگ نگه دارم. در خصوص مهدي هاشمي‌نسب هم بايد بگويم زماني كه او به استقلال‌اهواز پيوست نامه‌اي از باشگاه پيام داشت كه براساس آن مي‌توانست تيم را ترك كند.»

هیچ نظری موجود نیست: