۱۳۸۸ خرداد ۷, پنجشنبه

قوچان‌نژاد: مديرعامل پيام فقط 150 ميليون تومان براي اين تيم هزينه كرد

در شرايطي كه مديركل تربيت بدني استان را به سختي مي‌توان يافت، (وي به خاطر مشغله‌كاري ميزباني شهر مشهد در مسابقه‌های همبستگي كشورهاي اسلامي البته به گفته نزديكانش از ارتباط با خبرنگاران كناره‌گيري مي‌كند.) مسئول روابط عمومي اداره كل تربيت بدني خراسان رضوي برخلاف رئیس خود، هميشه در دسترس است و به سؤال‌های خبرنگاران پاسخ مي‌دهد.گفت‌وگو با جبار قوچان‌نژاد در خصوص برخي ابهامات رخ داده در ورزش استان را در زير مي‌خوانيد.
***
سرنوشت تيم بانك صادرات و خروج احتمالي امتياز تيم از مشهد به كجا رسيد؟
امتياز تيم واليبال بانك صادرات تحت هيچ شرايطي از استان خارج نمي‌شود.
اما گويا مسئولان اين نهاد براي فروش امتياز خود با هيئت واليبال نامه‌نگاري كرده‌اند؟
ضمن تشكر از زحمات 2 سال گذشته آن‌ها بايد بگويم كه امتياز نماينده واليبال استان در ليگ برتر متعلق به بانك صادرات نيست كه بخواهند آن را بفروشند. اين امتياز 2 سال پيش از سوي فدراسيون واليبال به استان اعطا شد و مديركل تربيت بدني هم آن را به بانك صادرات داد تا اسپانسر تيم شود.
پس با اين حساب تيم نمي‌تواند از استان خارج شود؟
قطعا همين‌طور است و حتي اگر بانك صادرات نخواهد در فصل آينده تيم‌داري كند، اسپانسرهايي هستند كه بخواهند اين كار را انجام دهند. البته بايد بگويم بر اساس اعلام فدراسيون واليبال تيم‌هاي ليگ برتري بايد تا پايان ارديبهشت مبلغ 20 ميليون تومان براي ثبت نام جديد به حساب فدراسيون واريز و علاوه بر آن 5 درصد از مبلغ قرارداد بازيكنان را به‌ عنوان ماليات به حساب فدراسيون واريز مي‌كردند. البته تا همين تاريخ بايد با تمامي بازيكنان و اعضاي كادر فني تسويه حساب مي‌شد. اما با گذشت چندين روز از آن تاريخ به هيچ‌كدام از اين موارد عمل نكرده‌اند و عملا امتياز تيم واليبال بانك صادرات منحل شده است و اين مجموعه حق هيچ دخل و تصرفي در امتياز نماينده واليبال استان را ندارد.
بعد از واليبال به سراغ فوتبال برويم. در حال حاضر تيم پيام به مجموعه و يا شخصي واگذار شده است يا خير؟
هنوز تيم پيام واگذار نشده است اما با چندين خريدار در حال مذاكره هستيم.
اما چندي پيش آقاي داوري از واگذاري پيام به مهدي زمان خبرداده بود و حتي هاشم حسيني رئيس هيئت فوتبال اعلام كرد كه با وي قراردادي هم امضا كرده‌ايم؟
خير مذاكره شده بود اما واگذاري تيم صورت نگرفت. ضمن آن‌كه وي در زمان آقاي ايزدي هم به پيام كمك كرد. البته به خاطر آن‌كه تيم با حاشيه روبه‌رو نشود نامي از وي به ميان نيامد اما از ايزدي مديرعامل وقت پيام بيشتر به تيم كمك كرد.
مبلغ كمك وي به پيام چقدر بود؟
260 ميليون تومان.
ايزدي چقدر به پيام كمك كرد؟
فقط 150 ميليون تومان.
مگر قرار بود چقدر كمك كند؟
زماني كه تيم را به وي واگذار كرديم قول داد تا 800 ميليون تومان به پيام كمك كند اما به قولش عمل نكرد.
چندي پيش شايع شده بود كه امتياز تيم پيام به خارج از استان منتقل خواهد شد...
سياست اداره كل تربيت بدني خراسان رضوي حفظ تيم‌هاي ليگ استان تحت هر شرايطي در داخل استان است.
پس قول مي‌دهيد كه تيم پيام از استان خارج نشود؟
قطعا همين‌طور است. اگر دنبال واگذاری امتياز تيم پيام به خارج از استان بوديم قطعا مشتريان زيادي داشتيم. به‌طوري كه يك شركت صنعتي در اصفهان و حتي از تهران هم ابراز تمايل كردند كه تيم را به آن‌ها واگذار كنيم اما با اين حال اين كار را نكرديم و خيلي از مشتريان پيام را از دست داديم.
بعد از پيام به سراغ ابومسلم برويم. گويا سازمان بازرسي كل كشور براي حل موضوع مالكيت ابومسلم وارد ماجرا شده است؟
بله چندي پيش گروهي از بازرسان اين نهاد براي بررسي پرونده ابومسلم به مشهد آمدند و مذاكراتي با مديركل تربيت بدني استان انجام دادند.
نتيجه اين بازرسي‌ها چه شد؟
هنوز كه اعلام رسمي نشده است.
خود شما چه پيش‌بيني مي‌كنید؟
خودمان هم نفهميديم بالاخره ابومسلم متعلق به چه كسي است.
نتيجه تحقيقات افشين داوري به عنوان مدير كل تربيت بدني استان در خصوص ادعاهاي حسين قاسمي مدير عامل باشگاه ابومسلم در خصوص تمكن مالي براي اداره ابومسلم به كجا انجاميد؟
قرار است در چند روز آينده خودش يا يكي از معاونانش به نمايندگي از مديركل تربيت بدني استان به لرستان برود تا در خصوص ادعاهاي مديرعامل ابومسلم در مورد داشتن تمكن مالي در آن منطقه تحقيق كند.
با توجه به وضعيت بلاتكليف ابومسلم آيا اداره كل تربيت بدني به اين تيم مانند سال گذشته كمك خواهد كرد؟
اصلا. ديگر اداره كل تربيت بدني به هيچ شكلي وارد اين قضيه نمي‌شود. البته ما كمك معنوي از نماينده فوتبال استان انجام مي‌دهيم اما ديگر قصد نداريم پول بدهيم تا تيم‌داري كنند.

۱ نظر:

امیر قیصری گفت...

از پیامی که برای من گذاشتید سپاسگذارم.هرچند فکر نمیکردم ابله بودن من را به این زودی بفهمید.درست اس ام اس نبود .اون موقع یک تیزر تلوزیونی پخش میشد که میگفت بنویسیم .. مثلا بخوانیم....
و اینم لطیفه از انجا امد که بنویسیم خاتمی بخوانیم ناطق نوری.
به هر حال خوشحالم کردی که سر زدی و پیام گذاشتی.


پیام شما:
"ابله جان سال 76 ماجرای sms شما یادت میاد که نوشتی «معروفتر از همه ان اس ام اس بود که میگفت :بنویسیم خاتمی بخوانیم ناطق نوری.» اصلا اون موقع هنوز sms تو ایران فعال شده بود که بخواد موج راه بندازه. چند سالته ابله؟
اون ماجرا هم کاریکاتور گل آقا بود مربوط به شماره ای که بلافاصله هم از دکه ها جمع آوری شد
این نوشته از یک بچه که زیادی به هدفش نگاه می کنه برمیاد "