۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۹, سه‌شنبه

هاشم حسيني:پيام براي فصل اينده بازيكن ندارد!



هاشم حسيني امروز در جمع روساي هيات‌هاي فوتبال خراسان رضوي با اشاره به محبوبيت فوتبال در بين مردم اظهار داشت: فوتبال به عنوان يك ورزش با مخاطبان زيادي روبه‌رو است به طوري كه در سال 2005 ميلادي 50 ميليارد نفر بيننده در سراسر جهان داشته است.
وي ادامه داد: همچنين فوتبال به عنوان يك صنعت در دنيا شناخته مي‌شود و در حالي كه ركود اقتصادي شديدي بر دنيا حاكم است، اين صنعت درآمد زيادي براي سرمايه‌گذاران دارد.
وي اضافه كرد: اما متاسفانه ما به عنوان متوليان فوتبال از درآمد سرشار آن بي نصيب هستيم و همواره با مشكلات مالي و كمبود بودجه روبه‌رو بوده‌ايم و در واقع ما كارخانه‌دارهايي هستيم كه براي استفاده از درآمد آن كاملا آماتور هستيم.
حسيني با اشاره به توجه به بحث سلامت در فوتبال تاكيد كرد: اگر مي‌خواهيم به يك فوتبال سالم دست پيدا كنيم بايد به موضوع عدالت در فوتبال توجه داشته باشيم در حالي كه يك بازيكن فوتبال 120 ميليون دستمزد مي‌گيرد، رييس يك هيات كه مسوليت‌هاي سنگين در فوتبال بر عهده دارد درآمد مناسبي ندارد و اين نابرابري‌ها به سلامت فوتبال آسيب مي‌رساند.
رييس هيات فوتبال خراسان رضوي با بيان اينكه تيم‌هاي ليگ‌برتري ويترين هيات فوتبال هستند، اضافه كرد: پس از تلاش بسيار در اين فصل توانستيم دو نماينده از خراسان در ليگ برتر داشته باشيم و در مشهد داربي برگزار كنيم و حتي هيات فوتبال بخش زيادي از تلاش و بودجه خود را اختصاص به اين دو تيم داد.
وي ادامه داد: با اين وضعيت به نظر مي‌رسد پيام براي فصل جديد بازيكني نداشته باشد و بايد مديرعامل داخل يك دروازه و سرپرست داخل دروازه ديگر بايستد و با هم بازي كنند. وي تصريح كرد: در حال حاضر هم از طرفي وضعيت مالكيت ابومسلم مشخص نيست و از طرف ديگر براي باشگاه پيام مشتري پيدا نشده است، با اين تيمداري آقايان در پيام و ابومسلم مجبور به حمايت مالي از دو تيم شديم در حاليكه وظيفه ما تنها پشتيباني است و نبايد معطل ليگ برتر باشيم.
رييس هيات فوتبال خراسان رضوي در عين حال خاطرنشان کرد: امسال كميته‌اي تشكيل مي‌دهيم تا از ابتدا كارها را در دست بگيرد و اميدواريم با همكاري اداره كل تربيت‎بدني مشكلات كمتري داشته باشيم.
وي با اشاره به ديگر فعاليت‌هاي هيات فوتبال گفت: هر چند ويترين هيات خوب نبود اما در ديگر زمينه‌ها بد كار نكرديم؛ همه سقوط پيام را مي‌بينند اما موفقيت داوران جوان و تحصيلكرده ما كه داربي استقلال و پرسپوليس را سوت مي‌زنند، نمي‌بينند.
حسيني با اشاره به عملكرد فوتسال استان خاطرنشان كرد: فوتسال ما دير آمد ولي سازماندهي خوبي داشت و برنامه‌ريزي مناسبي صورت گرفت و با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده قصد داريم كميته فوتسال را كاملا جدا كنيم و حتي داور مخصوص فوتسال داشته باشيم. وي ادامه داد: ورزشکاران استان در تيم‌هاي ملي نيز حضور خوبي دارند به طوري كه در تمام رده‌هاي سني فوتسال و فوتبال ساحلي نمايندگاني از خراسان حضور دارند و حتي در فوتبال بانوان كه فعاليت چنداني نداشته‌ايم، كاپيتان تيم ملي يك بانوي خراساني است. حسيني فعاليت هيات را مطلوب دانست و افزود: ما وضعيت فوتبال شهرستان را دقيقا بررسي مي‌كنيم و با رقابتي كه در استان ايجاد شده است، بسياري از شهرستان‌ها راه افتاده‌اند و اميدواريم با توجه بيشتر به نوجوانان و جوانان، تيم‌هاي خوبي در سطح استان معرفي كنند.
رييس هيات فوتبال خراسان رضوي بر استفاده از تجربيات پيشكسوتان تاكيد كرد و گفت: متاسفانه بعضي از پيشكسوتان و با تجربه‌ها امروز گوشه‌نشين شدند ولي با فعال شدن كميته‌هاي مختلف هيات‌ها، مي‌توان از تجارب ارزشمند آن‌ها استفاده كرد.

هیچ نظری موجود نیست: