۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۴, دوشنبه

ناگفته هاي كاظم غياثيان: تيم ضد "اشپيتم" بود! /پرسپوليس و سايپا در حق ما بي‌انصافي كردند



سرمربي تيم فوتبال پيام خراسان رضوي گفت: پرسپوليس و سايپا در حق ما بي‌انصافي كردند.
سيد كاظم غياثيان در خصوص اتفاقات ليگ هشتم براي تيم فوتبال پيام اظهار داشت: در 5 هفته پاياني جزو تيم‌هايي بوديم كه بيشترين امتياز را گرفتيم، اما چون قبلا امتيازات زيادي از دست داده بوديم جبرانش سخت بود و اين در حالي بود كه در هفته‌هاي پاياني ما 12 امتياز كسب كرديم و استقلال اهواز تنها 9 امتياز به دست آورد.
وي تصريح كرد: نمي‌خواهم كسي را متهم كنم اما در نهايت پرسپوليس و سايپا در حق ما بي‌انصافي كردند چون در آن مقطع پرسپوليس مقابل استقلال‌اهواز به آن شكل باخت و سايپا هم با تركيب جوانان خود مقابل استقلال اهواز بازي كرد و مي‌توانيم بگوييم همانطور كه فولاد به قهرماني استقلال كمك كرد اگر شرايط فقط 10 درصد به نفع ما بود، پيام به دسته اول سقوط نمي‌كرد.
نمي‌خواستم سرمربي پيام باشم
نتوانستيم تيم را در دوره چمنيان به درستي جمع كنيم وي با بيان اينكه نمي‌خواستم سرمربي پيام باشم و براي قبول اين سمت دو دل بودم، افزود: در ابتدا من به عنوان مدير فني در كادر فني پيام بودم و به چمنيان و بازيكنان گفته بودم كه از مدير فني تعبير خاصي دارم و فقط در شرايط بحراني مي‌توانستم به كادر فني كمك كنم و وظيفه‌ام همين بود. غياثيان گفت: در دوره مربيگري چمنيان در پيام، شرايط خيلي بدي داشتيم اما چند آسيب ديده جدي در تيم بودند و همچنين دو بازي خارج از خانه در همان ابتدا در مقابل استقلال اهواز و فولاد باعث شد نتوانيم تيم را در دوره حضور چمنيان به درستي جمع كنيم. بعضي از ليدرها جو را آشفته‌ مي‌كردند اصرار داشتند كه مديرعامل باشم اما قبول نكردم وي ادامه داد: وقتي به بازي پاس رسيديم براي تيم احساس خطر كرديم و طي جلسه‌اي كه با دكتر هاشمي اورعي و افشين داوري براي هيات مديره باشگاه داشتيم ايزدي را براي مديرعاملي پيام پيشنهاد دادم ولي اورعي و داوري اصرار داشتند كه خودم مديرعامل باشم اما قبول نكردم. وي افزود: پس از بازي با پاس چمنيان، مرتضي برگي‌زر و محمد سهيمي را از حضور در تمرينات منع كرد و اعتقاد خاصي به بعضي بازيكنان مثل يونس مسعودي داشت و همين مساله باعث شد جو آشفته‌اي را بعضي از ليدرها ايجاد كنند، اما چمنيان مي‌خواست تيم يكدست شود و همه هم قسم شوند اما بعضي از تماشاچيان به چمنيان توهين كردند و من به وي گفتم ما به خاطر حرف اين آقايان نيامده‌ايم كه به خاطر حرف آن‌ها برويم، اما علاقه‌اي به كار در اين تيم ندارم و چمنيان هم مصر بود كه ادامه بدهم و شرايط درست مي‌شود. تربيت‌بدني و كميته 5 نفره چمنيان را بركنار كردند قرار بود برگي‌زر سرمربي شود و خداداد هم كمك كند سرمربي تيم فوتبال پيام خراسان رضوي گفت: در دوره سرمربيگري چمنيان به خاطر مسايل به وجود آمده و شرايط سختي كه وجود داشت تنها 3 امتياز از 4 بازي به دست‌ آورديم و تربيت بدني و كميته 5 نفره او را بركنار كردند و حسيني‌پور سرمربي پيام شد. وي عنوان كرد: در ابتدا بحث حسيني‌پور نبود و قرار شد برگي‌زر براي سرمربيگري بيايد و خداداد هم كمك كند و من پيشنهاد كردم كه برگي‌زر چون شاگرد خداداد است مي‌تواند در جمع كردن تيم در شرايط بحراني كمك كند اما برگي‌زر علي‌رغم تمام صحبت‌هايي كه انجام شد، به تمرينات تيم نيامد. به نفع پيام نبود كه بگويم فلاني را نمي‌خواهم دوست نداشتم شرايط آرام زندگي شخصي‌ام توسط فوتبال به هم بخورد وي افزود: در بازي مقابل پرسپوليس با سرمربيگري مجيد حسيني‌پور خيلي بد نبوديم و در هفته‌هاي بعد هم شرايط به همين منوال پيشرفت تا اينكه ايزدي با خداداد عزيزي قرار گذاشته بودند اما به نتيجه‌اي نرسيدند و استقلال اهواز پيش از آن با عزيزي صحبت كرده بود و تنها خوشحالي من بابت ماندن استقلال اهواز در ليگ برتر، فقط وجود خداداد بود و اينكه يك مشهدي اين تيم را حفظ كرد. غياثيان در پاسخ به اين سوال كه چرا در ابتدا سرمربيگري پيام را قبول نكرديد، گفت: شرايط آرامي را در زندگي شخصي‌ خود دارم و دوست نداشتم اين آرامش توسط فوتبال به هم بخورد و در اين تيم نمي‌توانستم خيلي چيزها را تحمل كنم و از يك طرف هم به نفع پيام نبود كه بگويم فلاني را نمي‌خواهم. وي ادامه داد: دليل من اين نبود كه نمي‌توانم سرمربي باشم بلكه دلايل شخصي‌ام موجب امتناع من از قبول اين سمت مي‌شد، اما پس از ديدار با مس كرمان و جنجال و درگيري بعد از آن بازي، هيات مديره به ايزدي ابلاغ كرده بود كه مرا به عنوان سرمربي انتخاب كند و من هم قبول كردم. وي ابراز داشت: در اولين بازي با هدايت من سايپا را شكست داديم، اما مشكل ما 4 بازي خارج از خانه در 6 بازي باقيمانده بود كه بعد از پيروزي بر برق، ليگ‎برتر تعطيل شد و مي‌توان گفت بزرگترين معضل ما تعطيلات و جام حذفي بود. نمي‌خواستيم در جام حذفي شركت كنيم تا تمام تلاش‌مان را معطوف ليگ كنيم ولي تعطيلات هم موجب شد تيم از شرايطش دور شود. خبر انتقال باشگاه به مهدي زمان، ايزدي را شوکه كرد وي در خصوص جريان انتقال سهام باشگاه به مهدي زمان، به ايسنا گفت: 10 روز پيش از آخرين بازي ما در ليگ برتر، هاشم حسيني، رييس هيات فوتبال خراسان رضوي از انتقال باشگاه به مهدي زمان خبر داد، اما به نظر من شكل كار كمي ايراد داشت و اين مساله باعث شوکه شدن ايزدي شد. غياثيان افزود: "زمان" قول تزريق پول به باشگاه را داد، اما من گفتم هر كاري كه قرار است صورت بگيرد از طريق تربيت بدني انجام دهيد و آن‌ها به تيم انتقال دهند و هيچ ارتباطي بين ما و او وجود نداشته باشد و به نظر من آمدن هر كسي كه قرار بود پول بيشتري بدهد كار خوبي بود، اما بايد با هماهنگي با ايزدي صورت مي‌گرفت. اگر 60 درصد از قرارداد بازيكنان را مي‌داديم شرايط تيم خوب مي‌شد وي اظهار داشت: بازيكنان حدود 50 درصد از قرارداد خود را گرفته بودند و اگر اين مقدار را به 60 درصد مي‌رسانديم شرايط تيم خوب مي‌شد و كار به جايي رسيد كه از سه روز قبل از ديدار با استقلال سر تمرين حاضر نشدم و به دنبال همين موارد بودم كه 2 شب قبل از بازي داوري، مديركل تربيت بدني استان گفت 105 ميليون فراهم شده، اما من قبول نكردم و گفتم كافي نيست كه جهان‌پناه، مديرعامل كانون هواداران باشگاه گفت خودش با بازيكنان صحبت خواهد كرد و مشكلي نيست. وي افزود: من طبق گفته جهان‌پناه شرايط را پذيرفتم، اما شب قبل از بازي بچه‌ها در هتل پولشان را مي‌خواستند و سيروس سنگچولي، مرتضي برگي‌زر، محسن ارزاني و محمد مطوري شروع به اعتراض كردند. به بازيكنان گفتم صادق باشيد؛ اگر قرار است بازي نكنيم همه با هم تصميم بگيريم خداداد عزيزي بزرگتر از اين حرف‌هاست كه بخواهد جو پيام را برهم بزند سرمربي تيم فوتبال پيام خراسان رضوي ادامه داد: به بازيكنان گفتم كه حق طبيعي شماست كه پولتان را بخواهيد، اما عملتان غيرمنطقي است و دوست دارم با من صادق باشيد و اگر قرار است بازي كنيم يا نكنيم همه با هم تصميم بگيريم. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا از خارج از باشگاه براي خراب كردن جو تيم با بازيكنان صحبت مي‌شد، عنوان كرد: آن قدر خوشبين هستم كه حتي اگر با بازيكنانم صحبتي شده باشد با خودم فكر مي‌كنم در مورد مسايل ديگري غير از بر هم زدن جو باشگاه صحبت شده است. وي تاكيد كرد: خداداد عزيزي هم بزرگتر از اين حرف هاست كه وارد اين قضايا بشود و نمي‌خواهم در مورد اين مسايل صحبت كنم. وي در خصوص وضعيت مرتضي برگي‌زر و حضور او در تيم اظهار داشت: مرتضي برگي‌زر پس از تعطيلات در تمرين حاضر نشد و علاوه بر آن دلايل ديگري هم بود كه به او گفتم به تمرينات تيم نيايد و بدون او شرايط تيم بد هم نبود و در چهار بازي پيش از بازي با استقلال فقط 15 دقيقه مقابل سايپا به ميدان رفته بود. بازي آخر مي‌خواستم به ورزشگاه نيايم اما، براي اثبات رفاقتم آمدم به خاطر ناديده گرفتن خيلي چيزها براي بازيكنانم متاسفم غياثيان در ادامه به خبرنگار ورزشي ايسنا گفت: با اتفاقات شب‌هاي قبل از بازي با استقلال گفته بودم براي بازي به استاديوم نمي‌آيم و خيلي از بازيكنان و مسوولان با من تماس گرفتند و خواستند كه برگردم و قبل از بازي ساعت 3 بامداد به هتل رفتم و گفتم براي اثبات رفاقت خود آمده‌ام و براي بازيكنانم به خاطر ناديده گرفتن خيلي چيزها متاسفم و آمده‌ام كه اگر تيم در ليگ بماند در خوشي شما شريك باشم و اگر سقوط كند در افتادن سهيم باشم و خودم را بي‌تقصير جلوه ندهم. طرفدار نابينايمان چهره شيطاني بعضي‌ها را نمي‌ديد! گريه‌هاي بازيكنان پس از سقوط مصنوعي بود، آن‌ها ماهيت خود را نشان داده بودند وي افزود: يكي از طرفداران نابيناي تيم در ميهماني كانون هواداران قبل از ديدار با استقلال گفت اگر پيام در ليگ برتر بماند جشن مي‌گيريم و تمام حرف‌هاي خود را صادقانه به زبان آورد و متاسفم براي خيلي از بازيكناني كه شرايط را درك نكردند و فكر مي‌كنم او چون نابينا بود و چهره شيطاني بعضي‌ها را نمي‌ديد آن حرف‌ها را با آن احساس زد. غياثيان تصريح كرد: واقعا نمي‌دانم خنده‌هاي شب قبل از بازي بازيكنان را در هنگام خروج از هتل و اعتراض به باشگاه باور كنم و يا گريه‌هاي بعد از بازي را و مي‌دانم كه آن‌ها ماهيت خود را نشان دادند و چهره اصلي آن‌ها همان چهره‌هاي خندان قبل از بازي بود و گريه‌هاي آن‌ها مصنوعي بود چرا كه همه آن صحنه‌ها را مي‌ديدند. وي گفت: اعلام كرده بودم كه اگر برگردم نمي‌خواهم دو نفر از بازيكنان در بازي حاضر شوند، اما پس از آن به حسيني‌پور، مربي تيم گفته بودم كه بر خلاف نظر خودمان آن دو نفر را در 18 نفر قرار مي‌دهيم و حتي خودشان هم فكر نمي‌كردند كه از آن‌ها استفاده كنيم اما شرايط سختي داشتيم. كاپيتان تيم فقط در زمان منافع و گرفتن پول كاپيتان نيست خوشبين هستم مي‌گويم برگي‌زر آن روز بازي خود را انجام داد وي با بيان اينكه كاپيتان تيم فقط در زمان منافع و گرفتن پول كاپيتان نيست، اظهار داشت: بعد از حضور برگي‌زر و خطا به روي او شرايط براي به ثمر رسيدن گل تساوي مهيا شد اما اخراج او و عملي كه انجام داد موجب شد تمام محاسبات ما برهم بخورد و شيرازه كار ما از هم پاشيد و چون خوشبين هستم مي‌گويم برگي‌زر آن روز بازي خود را انجام داد. سرمربي تيم فوتبال پيام خراسان رضوي ادامه داد: ذوب‌آهن خيلي زود از فولاد گل خورد و اين باعث بالا رفتن روحيه استقلالي‌ها شد و اگر نتيجه مساوي ذوب‌آهن پس از به ثمر رساندن گل كمي طول مي‌كشيد ما گل مساوي را به استقلال مي‌زديم. بازي كردن فقط نسكافه خوردن و مصاحبه كردن نيست بعضي از بازيكنان ما حتي شخصيت ليگ يك را هم ندارند غياثيان ادامه داد: ماندن در ليگ برتر به خاطر خوشحالي مردم خوب بود، اما بازي كردن در ليگ شخصيت ويژه‌اي مي‌خواهد كه بعضي از بازيكنان ما ندارند و حتي شخصيت ليگ يك را هم ندارند. وي در ادامه گفت‌وگوي خود با ايسنا تاكيد كرد: فوتبال بازي كردن فقط لباس پوشيدن، عكس گرفتن، نسكافه خوردن و مصاحبه كردن نيست، بازيكنان حرفه‌اي دنيا تمام اين كارها را در كنار بازي‌شان انجام مي‌دهند، اما بازيكنان ما تمام كارها را انجام مي‌دهند و فقط دو ساعت زمان تمرين تمام مشكلات و بيماري‌ها به سراغشان مي‌آيد. ابومسلمي‌ها 200 درصد دوست داشتند ما سقوط كنيم وي در خصوص خوشحالي ابومسلمي‌ها بعد از سقوط پيام مدعي شد: براي ما خيلي سخت بود كه ابومسلم سقوط كند، اما آن‌ها بعد از باخت ما خوشحال شدند و اگر قبل از بازي از من مي‌پرسيدند از بين ابومسلم و پيام كدام سقوط كنند جواب مي‌دادم 52 درصد ابومسلم و 48 درصد پيام سقوط كند اما ابومسلمي‌ها 200 درصد دوست داشتند ما به دسته يك سقوط كنيم ولي با اين حال ماندن آن‌ها در ليگ برتر را تبريك مي‌گويم. وي با بيان اينكه داور ديدار با استقلال قضاوت خوبي انجام نداد، افزود: به نظر من داور در آن بازي بيشتر مديريت كرد تا قضاوت، مثلا خطايي كه اشپيتم انجام داد به روي برگي‌زر هم انجام شد و در طول بازي هم دو نفر از استقلالي‌ها مستحق اخراج بودند، اما ناديده گرفته شد و اينكه چند تن از بازيكنان ما كارت زرد گرفتند خيلي براي ما سخت بود و به نظر من داور در همه بازي مقصر بود و با تمام اين كاستي‌ها و ناجوانمردي‌ها مستحق ماندن بوديم اما شرايطش را نداشتيم. كساني مديريت دو تيم شهر را به عهده گرفته بودند كه در مديريت مشكل داشتند فدراسيون مقصر است، جايگاه آن افراد در مديريت فوتبال ما نبود رييس هيات فوتبال مشهد در خصوص نوع مديريت در دو باشگاه پيام و ابومسلم و مشكلات آن‌ها خاطرنشان كرد: براي مديريت بايد افراد كاردان و متخصص انتخاب مي‌شدند، اما كساني مديريت اين دو تيم را به عهده گرفته بودند كه غير از مشكلات مالي در بخش مديريتي هم مشكل داشتند و من فدراسيون را مقصر مي‌دانم چرا كه جايگاه آن افراد در مديريت فوتبال ما نبود. مي‌گويند پول مرحوم زاده‌علي را خرج تيم كرده‌ايم، در اين هم شك دارم غياثيان افزود: به طور مثال نوع مديريت صلاحي جالب بود كه مي‌گفت خودم با بازيكنان صحبت مي‌كنم ميزان قرارداد و پرداخت آن را هم انجام مي‌دهم، اما بعد از مدتي گفت استاندار و شهردار پول بدهند كه اين كار را همه مي‌توانند انجام بدهند و شرايط را هم به جايي رسانده بودند كه در مشهد هيچ جا نمي توانستيم برويم و به رستوران و هتل گرفته تا آژانس‌هاي مسافرتي بدهكار بوديم و حتي پول مرحوم زاده‌علي را مي‌گويند خرج تيم كرده‌ايم كه در اين هم شك دارم. وي مظلومي را بهترين گزينه براي سرمربيگري ابومسلم در ليگ هشتم دانست و اظهار داشت: در ابتداي فصل در كميته فني اين تيم بودم و پيشنهادم اين بود كه مظلومي حفظ شود و سه گزينه ديگر براي مربيگري ابومسلم فيروز كريمي، بگوويچ و غلام پيرواني بودند كه بحث پيرواني پيش آمد و به نظر من پيرواني مربي بسيار خوبي است، اما تنها ايرادش اين است كه خارج از شيراز جايي مربيگري نكرده و به خاطر صادق بودن و خوب بودنش در شيراز تمام تماشاچيان به حرفش گوش مي‌دهند اما در شهرهاي ديگر اين گونه نيست. به كلي از پيام جدا شده‌ام، نمي‌خواهم آرامش زندگي ام را از دست بدهم تنها انسان خوب بودن كافي نيست، بايد توانايي‌هاي ديگري هم داشته باشيم وي در پاسخ به اين كه در حال حاضر وضعيت باشگاه پيام چگونه است، به ايسنا گفت: من به كلي از پيام جدا شده‌ام چون در محيط كار و زندگي از آرامش لذت مي‌برم و نمي‌خواهم آن را از دست بدهم مگر اينكه در قبال آن به مردم چيزي بدهم كه ارزشمند باشد و به شكل سرمربيگري هم كمك نخواهم كرد بلكه كمك‌هايي در ساير جوانب مي‌توانم داشته باشم و از باشگاه پيام هم هيچ اطلاعي ندارم؛ مهدي زمان را تنها يكبار ديده‌ام و هيچ تماسي هم با وي ندارم و به نظر من تنها انسان خوب بودن براي فوتبال كافي نيست بلكه بايد توانايي‌هاي ديگري هم داشته باشد. تيم ضد "اشپيتم" بود! وي در خصوص اشپيتم آرفي و حضور او در پيام گفت: او بازيكن بسيار خوبي است، اما نتوانست بازيكنان را آن طور كه بايد به خود نزديك كند به طوري كه در بازي آخر، تيم ضد اشپيتم بود و شايد چون تمام پولش را گرفته بود و بازيكنان ناراحت بودند و به نظر من تنها بي‌عدالتي تيم در همين بود و اين مسايل خود به خود روي بازيكنان تاثير مي‌گذارد.

هیچ نظری موجود نیست: