۱۳۸۹ مرداد ۲۲, جمعه

چمنيان:بايد به فكر سربلندي فوتبال استان بود

بعد از قرعه‌کشي رقابت‌هاي ليگ دسته اول فوتبال کشور مشخص شد که تيم‌هاي ابومسلم و پيام به عنوان نمايندگان خراسان رضوي هر کدام در يک گروه بايد براي صعود به ليگ برتر با حريفان بجنگند. در اين ميان تيم پيام که در گروه اول قرار گرفته، بر روي کاغذ به مراتب شرايط بسيار راحت‌تري نسبت به ابومسلم دارد. در‌خصوص وضعيت تيم پيام گفت‌وگويي را با عباس چمنيان سرمربي اين تيم انجام داده‌ايم که در ذيل مي‌خوانيد:
*گويا در آخرين جلسه هيئت مديره پيام حرف و حديث‌هاي بسيار زيادي در‌خصوص انتخاب شما انجام شده است؟
به هيچ وجه حرف يا صحبت خاصي پيش نيامد، در آن جلسه برخي از اعضاي هيئت مديره مخالف انتخاب بنده بودند و برخي ديگر موافق. به همين دليل با من تماس گرفتند تا در آن جلسه برنامه‌هاي کلي‌تر و ديدگاه‌هاي خود را بيان کنم و پس از آن نيز تصميم گرفتند که بنده به عنوان سرمربي انتخاب شوم.
*گفته مي‌شود پيش از جلسه هيئت مديره مالک باشگاه گفته بود که شما سرمربي تيم هستيد؟
اين مسائل کاملا کذب است و هيچ چيز در انتخاب من از قبل تعيين شده نبود، چرا‌که اگر اين اتفاق مي‌خواست رخ دهد مالک ديگر هيئت مديره را انتخاب نمي‌کرد و خودش بنده را معرفي مي‌کرد.
*تمرين‌هاي تيم را از چه زماني آغاز کرديد؟
پس از نظر هيئت مديره، مرحله اول تمرين‌هاي تيم يعني تست بازيکنان را از سوم مرداد ماه آغاز کرديم که تا 14 مرداد ادامه داشت، در طول اين مدت از 130 بازيکن تست گرفتيم که در اين بين چند نفر از آن‌ها را انتخاب کرديم و به همراه بازيکناني که از فصل قبل دراختيار داشتيم 18 بازيکن را به باشگاه معرفي کرديم تا با آن‌ها قرارداد داخلي امضا شود، مابقي بازيکنان را هم تا پيش از شروع مسابقه‌ها جذب خواهيم کرد.
*با توجه به رقم 5/1 ميليارد توماني که براي پيام پيشنهاد داده‌ايد، فکر مي‌کنيد تيم به ليگ برتر صعود نمايد؟
به عقيده بنده يک تيم براي کسب نتيجه نياز به روحيه قهرماني دارد و ما بيشتر به دنبال ايجاد اين قضيه در بازيکنان‌مان هستيم. در حال حاضر از جمع 18 بازيکن تيم ما 5 نفر غير بومي هستند و بقيه از بازيکنان بومي استان محسوب مي‌شوند. بازيکنان ما بايد از انگيزه‌هاي فني برخوردار شوند تا انگيزه‌هاي مالي.
*شنيده مي‌شود هنوز قرار‌دادي از سوي باشگاه پيام با شما امضا نشده و براي اين کار شروطي گذاشته شده است که اگر تا نيم فصل راضي نبودند اين قرار‌داد فسخ شود؟
خير، در حال حاضر قرار داد داخلي من با پيام امضا شده است و شرطي هم نگذاشته‌ايم. به عقيده من هيچ فردي در فوتبال ما با اين شرط قرار‌داد نمي‌بندد و اين‌ها مسائلي است که برخي براي به حاشيه بردن تيم به آن دامن مي‌زنند. امروز برخي از افراد به دنبال اين هستند تا براي پيام و من سنگ‌اندازي کنند و هيچ‌کس به فکر فوتبال اين استان نيست، برخي‌ها دوست نيستند بلکه اداي دوست‌ها را درمي‌آورند و دائما به فکر لگد زدن به نردبان پيام هستند تا از آن بالا سقوط کنيم، غافل از اين‌که بايد به فکر پيشرفت فوتبال استان باشيم.
*فکر مي‌کنيد پيام بتواند به ليگ برتر صعود کند؟
من هيچ‌گاه قول صعود نداده‌ام چرا‌که در فوتبال هيچ چيزي را نمي‌شود پيش‌بيني کرد اما نگاه ما به بالاي جدول است و براي دست يافتن به اين مهم نيز از هيچ تلاشي دريغ نخواهيم کرد. اين مسائل هم بستگي به شرايطي دارد که مهم‌ترين آن حمايت مسئولان است چرا‌که اين مسئله خود براي بازيکنان ايجاد انگيزه مي‌کند. به هر صورت چشم‌انداز ما اين است که جزو 3 تيم برتر باشيم.
*آيا صفايي مالک پيام در‌خصوص رفع تعليق باشگاه گفته که چمنيان بايد شکايتش را پس بگيرد؟
ببينيد شکايت من به پيش از سرمربي‌گري در تيم پيام مربوط مي‌شود، مبلغ اين طلبم نيز مربوط به سال 87 است که تيم در ليگ برتر حضور داشت. از آن زمان تا به حال نزديک به 68 نفر شکايت داشتند که هنوز هم 17 يا 18 نفر از آن‌ها باقي مانده‌اند و من هم جزوشان هستم. به هر صورت من قبل از مسائل تعليق اخير پيام هم گفته بودم که حاضر به همکاري هستم ولي اگر صفايي گفته باشد که شکايتم را پس بگيرم اين کار را انجام خواهم داد.

هیچ نظری موجود نیست: