۱۳۸۸ آبان ۵, سه‌شنبه

صفايي:براي پيام برنامه5ساله دارم

چندي پيش در جلسه‌اي مشترك ميان استاندار خراسان رضوي و رئيس كميته انضباطي فدراسيون فوتبال، باشگاه پيام به شخصي به نام محمد صفايي متولي موقوفه موتمن‌السلطنه واگذار شد. البته اين واگذاري عملا تا‌كنون هيچ تغييري را در سرنوشت تيم پيام ايجاد نكرده و همچنان با گذشت 3 هفته ابتدايي ليگ دسته اول باشگاه‌هاي كشور باشگاه پيام از حالت تعليق خارج نشده است و اين احتمال وجود دارد در هفته چهارم ليگ آزادگان نيز بازي اين تيم مقابل شاهين اهواز لغو شود. هر چند محمد صفايي تأكيد مي‌كند تعليق پيام پايان يافته.
آقاي صفايي چطور شد كه به عنوان مالك وارد باشگاه پيام شديد؟
هنوز به صورت قطعي مالك پيام نيستم‌.
ولي در جلسه استانداري شما را به عنوان مالك معرفي كردند؟
در آن جلسه من به اصرار شخص دكتر صلاحي استاندار خراسان‌رضوي حضور پيدا كردم و اصلا قصدي براي مديريت و به اصطلاح در اختيار گرفتن مالكيت باشگاه پيام نداشتم و تنها هدفم كمك به اين تيم بود. البته بايد بگويم من هنوز هيچ برگه‌اي مبني بر مالكيت باشگاه از استانداري يا تربيت بدني استان دريافت نكرده‌ام و تمامي بحث‌ها به صورت شفاهي بوده و تنها يك صورت‌جلسه امضا شده است.
يعني شما با هيچ فردي براي پيام صحبت نكرده بوديد؟
من در يك مراسمي با آقاي شاكري و سردار صلاحي آشنا شدم و قرار بود كه من در كناره به پيام كمك كنم اما سردار صلاحي روزي به دفتر بنده آمدند و از من درخواستي را گرفتند تا در استانداري آن را مطرح كنند، اين در حالي بود كه پيش از درخواست من 4 نفر ديگر پا پيش گذاشته بودند.
گويا شما براي گرفتن مالكيت پيام شرط گذاشته بوديد؟
مهم‌ترين شرط من اين بود كه استاندار، مديركل تربيت بدني و اعضاي كميته 5 نفره بنده را حمايت كنند و اعضاي حاضر نيز اين قول را دادند و تمامي موارد را در صورت‌جلسه عنوان كردند.
اما گفته مي‌شود شما در اين جلسه عنوان كرديد كه اگر اسناد مربوط به زمين 5 ميلياردي پيام به نام شما زده نشود مالكيت باشگاه را برعهده نخواهيد گرفت؟
به هيچ عنوان چنين چيزي صحت ندارد، من نيازي به اين زمين‌ها ندارم و همين‌جا هم عنوان مي‌كنم اگر مالكيت پيام به من داده شود‌، آن زمين را همان روز اول وقف خود پيام مي‌كنم تا هيچ‌كس نتواند به آن دست پيدا كند.
در جلسه استانداري ميزان بدهي‌هاي باشگاه پيام مشخص گرديد؟
بله. در اين جلسه عنوان شد كه ميزان بدهي‌هاي باشگاه بالغ بر يك ميليارد و هشتصد ميليون تومان است كه يك ميليارد و سيصد ميليون آن مربوط به طلب بازيكنان و ما بقي مربوط به افراد ديگر است.
پس چرا تاكنون براي تعيين تكليف اين بدهي‌ها اقدامي نكرديد؟
باشگاهي كه من تحويل گرفتم يك باشگاه بسيار آشفته و به‌هم ريخته بود و هيچ چيز آن از مربي گرفته تا بازيكن مشخص نبود، بعد از جلسه استانداري من به كميته انضباطي فدراسيون فوتبال مراجعه كردم و در آن‌جا دكتر شريفي رئيس كميته انضباطي عنوان كردند كه بدهي پيام 2 ميليارد و 248 ميليون تومان است يعني 448 ميليون بيشتر از مبلغ عنوان شده.
يعني در حال حاضر چند نوع قرارداد در باشگاه پيام تنظيم شده است؟
من فكر مي‌كنم 4 نوع قرارداد وجود دارد، آن چيزي كه مهم است وجود آشفتگي در مبالغ و هزينه‌هاي موجود در استان و تفاوت عمده در آراي كميته انضباطي است، اين باشگاه بيشتر از آن چيزي كه ما تصور مي‌كرديم نياز به ساماندهي دارد.
اين‌طور كه مشخص است تا زمان نتيجه‌گيري در خصوص بدهي‌هاي پيام شما نسبت به مسائل اين باشگاه پاسخ‌گو نخواهيد بود؟
پاسخ‌گو نخواهم بود اما كمك خواهم كرد، ما براي اين باشگاه برنامه‌ريزي خود را انجام داديم و حتي تمامي هزينه‌هاي تيم را تا زماني كه تكليف مالكيت قطعي شود پرداخت مي‌كنم و اگر زماني هم من مالك نباشم اين هزينه‌ها را پس نخواهم گرفت.
در صورت مالكيت شما وضعيت صلاحي به عنوان مدير عامل فعلي باشگاه چه خواهد شد؟
ايشان فعلا به صورت موقتي مدير عامل هستند ولي ممكن است در سمتي ديگر به ما كمك كنند، در هر صورت ما قصد قلع و قمع كردن افراد حاضر در اين باشگاه را نداريم.
برنامه شما براي پيام چه خواهد بود؟
برنامه‌ريزي و استراتژي ما 5 ساله خواهد بود اما هدف اصلي ما در سال اول صعود به ليگ برتر است. البته براي شارژ روحي بازيكنان تا پايان اين هفته 40 درصد از مطالبات بازيكنان را پرداخت مي‌كنيم.
40 درصد از مطالبات چقدر مي‌شود؟
هنوز حساب نكرديم.
سقف قرارداد بازيكنانتان چقدر است؟
50 ميليون تومان.
پيش‌بيني شما براي در نظر گرفتن بودجه تا پايان فصل چقدر است؟
ما براي اين فصل بودجه‌اي در حدود 700 ميليون تومان را در نظر گرفته‌ايم.

هیچ نظری موجود نیست: