۱۳۸۸ خرداد ۷, پنجشنبه

قوچان‌نژاد: مديرعامل پيام فقط 150 ميليون تومان براي اين تيم هزينه كرد

در شرايطي كه مديركل تربيت بدني استان را به سختي مي‌توان يافت، (وي به خاطر مشغله‌كاري ميزباني شهر مشهد در مسابقه‌های همبستگي كشورهاي اسلامي البته به گفته نزديكانش از ارتباط با خبرنگاران كناره‌گيري مي‌كند.) مسئول روابط عمومي اداره كل تربيت بدني خراسان رضوي برخلاف رئیس خود، هميشه در دسترس است و به سؤال‌های خبرنگاران پاسخ مي‌دهد.گفت‌وگو با جبار قوچان‌نژاد در خصوص برخي ابهامات رخ داده در ورزش استان را در زير مي‌خوانيد.
***
سرنوشت تيم بانك صادرات و خروج احتمالي امتياز تيم از مشهد به كجا رسيد؟
امتياز تيم واليبال بانك صادرات تحت هيچ شرايطي از استان خارج نمي‌شود.
اما گويا مسئولان اين نهاد براي فروش امتياز خود با هيئت واليبال نامه‌نگاري كرده‌اند؟
ضمن تشكر از زحمات 2 سال گذشته آن‌ها بايد بگويم كه امتياز نماينده واليبال استان در ليگ برتر متعلق به بانك صادرات نيست كه بخواهند آن را بفروشند. اين امتياز 2 سال پيش از سوي فدراسيون واليبال به استان اعطا شد و مديركل تربيت بدني هم آن را به بانك صادرات داد تا اسپانسر تيم شود.
پس با اين حساب تيم نمي‌تواند از استان خارج شود؟
قطعا همين‌طور است و حتي اگر بانك صادرات نخواهد در فصل آينده تيم‌داري كند، اسپانسرهايي هستند كه بخواهند اين كار را انجام دهند. البته بايد بگويم بر اساس اعلام فدراسيون واليبال تيم‌هاي ليگ برتري بايد تا پايان ارديبهشت مبلغ 20 ميليون تومان براي ثبت نام جديد به حساب فدراسيون واريز و علاوه بر آن 5 درصد از مبلغ قرارداد بازيكنان را به‌ عنوان ماليات به حساب فدراسيون واريز مي‌كردند. البته تا همين تاريخ بايد با تمامي بازيكنان و اعضاي كادر فني تسويه حساب مي‌شد. اما با گذشت چندين روز از آن تاريخ به هيچ‌كدام از اين موارد عمل نكرده‌اند و عملا امتياز تيم واليبال بانك صادرات منحل شده است و اين مجموعه حق هيچ دخل و تصرفي در امتياز نماينده واليبال استان را ندارد.
بعد از واليبال به سراغ فوتبال برويم. در حال حاضر تيم پيام به مجموعه و يا شخصي واگذار شده است يا خير؟
هنوز تيم پيام واگذار نشده است اما با چندين خريدار در حال مذاكره هستيم.
اما چندي پيش آقاي داوري از واگذاري پيام به مهدي زمان خبرداده بود و حتي هاشم حسيني رئيس هيئت فوتبال اعلام كرد كه با وي قراردادي هم امضا كرده‌ايم؟
خير مذاكره شده بود اما واگذاري تيم صورت نگرفت. ضمن آن‌كه وي در زمان آقاي ايزدي هم به پيام كمك كرد. البته به خاطر آن‌كه تيم با حاشيه روبه‌رو نشود نامي از وي به ميان نيامد اما از ايزدي مديرعامل وقت پيام بيشتر به تيم كمك كرد.
مبلغ كمك وي به پيام چقدر بود؟
260 ميليون تومان.
ايزدي چقدر به پيام كمك كرد؟
فقط 150 ميليون تومان.
مگر قرار بود چقدر كمك كند؟
زماني كه تيم را به وي واگذار كرديم قول داد تا 800 ميليون تومان به پيام كمك كند اما به قولش عمل نكرد.
چندي پيش شايع شده بود كه امتياز تيم پيام به خارج از استان منتقل خواهد شد...
سياست اداره كل تربيت بدني خراسان رضوي حفظ تيم‌هاي ليگ استان تحت هر شرايطي در داخل استان است.
پس قول مي‌دهيد كه تيم پيام از استان خارج نشود؟
قطعا همين‌طور است. اگر دنبال واگذاری امتياز تيم پيام به خارج از استان بوديم قطعا مشتريان زيادي داشتيم. به‌طوري كه يك شركت صنعتي در اصفهان و حتي از تهران هم ابراز تمايل كردند كه تيم را به آن‌ها واگذار كنيم اما با اين حال اين كار را نكرديم و خيلي از مشتريان پيام را از دست داديم.
بعد از پيام به سراغ ابومسلم برويم. گويا سازمان بازرسي كل كشور براي حل موضوع مالكيت ابومسلم وارد ماجرا شده است؟
بله چندي پيش گروهي از بازرسان اين نهاد براي بررسي پرونده ابومسلم به مشهد آمدند و مذاكراتي با مديركل تربيت بدني استان انجام دادند.
نتيجه اين بازرسي‌ها چه شد؟
هنوز كه اعلام رسمي نشده است.
خود شما چه پيش‌بيني مي‌كنید؟
خودمان هم نفهميديم بالاخره ابومسلم متعلق به چه كسي است.
نتيجه تحقيقات افشين داوري به عنوان مدير كل تربيت بدني استان در خصوص ادعاهاي حسين قاسمي مدير عامل باشگاه ابومسلم در خصوص تمكن مالي براي اداره ابومسلم به كجا انجاميد؟
قرار است در چند روز آينده خودش يا يكي از معاونانش به نمايندگي از مديركل تربيت بدني استان به لرستان برود تا در خصوص ادعاهاي مديرعامل ابومسلم در مورد داشتن تمكن مالي در آن منطقه تحقيق كند.
با توجه به وضعيت بلاتكليف ابومسلم آيا اداره كل تربيت بدني به اين تيم مانند سال گذشته كمك خواهد كرد؟
اصلا. ديگر اداره كل تربيت بدني به هيچ شكلي وارد اين قضيه نمي‌شود. البته ما كمك معنوي از نماينده فوتبال استان انجام مي‌دهيم اما ديگر قصد نداريم پول بدهيم تا تيم‌داري كنند.

۱۳۸۸ خرداد ۵, سه‌شنبه

بلاخره پيام زا بلاتكليفي خارج شد!/مهدي زمان:تا اخر هفته پيام را تحويل مي گيرم



قائم مقام سابق باشگاه ابومسلم خراسان گفت: به احتمال زياد تا پايان هفته باشگاه پيام را تحويل مي گيرم.
مهدي زمان تصريح كرد: در روزهاي گذشته مذاكراتي با داوري، مديرکل تربيت‌بدني خراسان رضوي داشتيم و احتمال اينكه تا پايان هفته تيم پيام را تحويل بگيرم خيلي زياد است ولي شروطي براي داوري داشته‌ام و در حال بررسي هستند و تا پايان هفته نتيجه مشخص خواهد شد.
وي افزود: به احتمال قوي با توجه به پولي كه پرداخت كرده‌ام، پيشنهاداتم مورد قبول واقع مي‌شود.
وي در پاسخ به اين سوال كه آيا تمام بدهي‌هاي قبلي باشگاه را پرداخت خواهيد كرد، اظهار داشت: پيام در حال حاضر دسته اولي است و به همين دليل بدهي‌هاي آن نسبت به هزينه ساير باشگاه‌هاي دسته يكي سنگين مي‌شود اما طبق صحبت‌هايي كه با اداره كل تربيت‌بدني شده شايد بتوان مبالغ بخشي از اين بدهي‌ها را پايين آورد و يا بخشي از آن‌ها توسط تربيت‌بدني تقبل شود.
زمان ادامه داد: پيش از پايان ليگ‌برتر گفته بودم در صورتي كه تيم به دسته اول هم سقوط كند باز هم آن را در اختيار خواهم گرفت اما اين مساله در صورتي بود كه پيش از سه بازي پاياني تيم را به من تحويل دهند ولي چون تيم را تحويل ندادند كار خراب شد و قصور از سوي آن‌ها بود.
وي در خصوص بستن تيم در صورت در اختيار گرفتن آن، عنوان كرد: من فقط بازيكنان بومي و سرمربي بومي استفاده خواهم كرد.
وي در خصوص صحبت‌هاي غياثيان مبني بر واردشدن شوك به تيم بعد از حضور او در باشگاه پيام، گفت: من اين حرف‌ها را قبول ندارم چون حضور من شوك خوبي به تيم وارد كرد چون وقتي من آمدم، پول آوردم و اين مساله براي بازيكنان خوب بود و براي ايزدي و غياثيان شايد شوك بدي بوده ولي اشتباه تربيت‌بدني اين بود كه من را به عنوان خريدار باشگاه معرفي نكرد تا تكليف بقيه با من روشن باشد و به همين دليل با اشكال برخورد كرديم.
زمان خاطرنشان كرد: به احتمال 99 درصد انتقال صورت مي‌گيرد مگر اينكه تعلل از سوي اداره تربيت‌بدني باشد مثل اواخر فصل گذشته كه تعلل شد و من به خاطر بي‌حاشيه بودن سكوت كردم.

۱۳۸۸ خرداد ۳, یکشنبه

بلاخره يك خبر خوب براي پيامي هاي:پيام با بررسى كامل جوانب واگذار مى شود

تربيت بدنى استان خراسان قصد دارد امتياز پيام مشهد را بفروشد اما براى اين كار ۲ شرط دارد. اول اينكه تيم از استان خارج نشود و دوم اينكه كسى كه مى خواهد پيام را بخرد، توانايى مالى براى هزينه كردن در اين تيم را داشته باشد. با اين شرايط تربيت بدنى خراسان امكانات هم به طرف مى دهد.چند روز قبل شخصى به نام آقاى X خواهان خريدارى اين باشگاه شد. مدير كل تربيت بدنى استان خراسان در حال بررسى دارايى هاى او است كه ببيند مى تواند هزينه هاى تيم دارى در ليگ يك را تقبل كند يا نه.پيام در گذشته به صلاحى و شاكرى واگذار شد اما آنها بعد از كمى هزينه كردن، در باشگاه دوام نياوردند و پيام و تربيت بدنى خراسان دچار مشكلات جديدى شدند. مديران تربيت بدنى خراسان نمى خواهند اين اتفاق دوباره بيفتد.

۱۳۸۸ خرداد ۲, شنبه

هاشم حسيني:انتقال به سمنان و اهواز كذب محض است/اگر با خريداران به نتيجه نرسيم صلاحي و شاكري بايد به فكر تيم باشند

رييس هيات فوتبال خراسان رضوي گفت: يكي از كارهاي روزمره ما دنبال كردن شرايط تيم پيام است.
هاشم حسيني تصريح كرد: خريداران مختلفي براي در اختيار گرفتن پيام با ما صحبت كرده‌اند، اما هيچ كدام به نتيجه نرسيده و هنوز پيگير اين مساله هستيم.
وي افزود: تا به امروز هيچ صحبتي به نتيجه نرسيده و تمام خبرها در حد حرف است و انتقال تيم به سمنان و اهواز هم شايعه است.
حسيني در پاسخ به اين سوال كه آيا ممكن است باز هم اداره كل تربيت بدني تيم را تحت پوشش قرار دهد، گفت: اداره تربيت‌بدني هرگز دوباره اين كار را انجام نخواهد داد ودر صورت اينكه با ساير خريداران به نتيجه‌اي نرسيم، شاكري و صلاحي، مديران قبلي و سهامداران باشگاه پيام بايد فكري به حال اين تيم بكنند.
وي اظهار داشت: سعي مي‌كنيم گزينه‌اي منطقي پيدا كنيم تا پيام دوباره به مسير بيراهه نرود و در مورد انتقال باشگاه بيش از 80 درصد اميدوارم اما متاسفانه در مشهد به محض اينكه چيزي را اعلام مي‌كنيم، سدهاي زيادي برايمان درست مي‌كنند.
رييس هيات فوتبال خراسان رضوي تاكيد كرد: تا يكي دو هفته ديگر احتمالا خبرهايي از پيام خواهد رسيد و بايد زودتر تكليف اين تيم مشخص شود تا مديران آن بتوانند تيم را ببندند.

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۹, سه‌شنبه

هاشم حسيني:پيام براي فصل اينده بازيكن ندارد!



هاشم حسيني امروز در جمع روساي هيات‌هاي فوتبال خراسان رضوي با اشاره به محبوبيت فوتبال در بين مردم اظهار داشت: فوتبال به عنوان يك ورزش با مخاطبان زيادي روبه‌رو است به طوري كه در سال 2005 ميلادي 50 ميليارد نفر بيننده در سراسر جهان داشته است.
وي ادامه داد: همچنين فوتبال به عنوان يك صنعت در دنيا شناخته مي‌شود و در حالي كه ركود اقتصادي شديدي بر دنيا حاكم است، اين صنعت درآمد زيادي براي سرمايه‌گذاران دارد.
وي اضافه كرد: اما متاسفانه ما به عنوان متوليان فوتبال از درآمد سرشار آن بي نصيب هستيم و همواره با مشكلات مالي و كمبود بودجه روبه‌رو بوده‌ايم و در واقع ما كارخانه‌دارهايي هستيم كه براي استفاده از درآمد آن كاملا آماتور هستيم.
حسيني با اشاره به توجه به بحث سلامت در فوتبال تاكيد كرد: اگر مي‌خواهيم به يك فوتبال سالم دست پيدا كنيم بايد به موضوع عدالت در فوتبال توجه داشته باشيم در حالي كه يك بازيكن فوتبال 120 ميليون دستمزد مي‌گيرد، رييس يك هيات كه مسوليت‌هاي سنگين در فوتبال بر عهده دارد درآمد مناسبي ندارد و اين نابرابري‌ها به سلامت فوتبال آسيب مي‌رساند.
رييس هيات فوتبال خراسان رضوي با بيان اينكه تيم‌هاي ليگ‌برتري ويترين هيات فوتبال هستند، اضافه كرد: پس از تلاش بسيار در اين فصل توانستيم دو نماينده از خراسان در ليگ برتر داشته باشيم و در مشهد داربي برگزار كنيم و حتي هيات فوتبال بخش زيادي از تلاش و بودجه خود را اختصاص به اين دو تيم داد.
وي ادامه داد: با اين وضعيت به نظر مي‌رسد پيام براي فصل جديد بازيكني نداشته باشد و بايد مديرعامل داخل يك دروازه و سرپرست داخل دروازه ديگر بايستد و با هم بازي كنند. وي تصريح كرد: در حال حاضر هم از طرفي وضعيت مالكيت ابومسلم مشخص نيست و از طرف ديگر براي باشگاه پيام مشتري پيدا نشده است، با اين تيمداري آقايان در پيام و ابومسلم مجبور به حمايت مالي از دو تيم شديم در حاليكه وظيفه ما تنها پشتيباني است و نبايد معطل ليگ برتر باشيم.
رييس هيات فوتبال خراسان رضوي در عين حال خاطرنشان کرد: امسال كميته‌اي تشكيل مي‌دهيم تا از ابتدا كارها را در دست بگيرد و اميدواريم با همكاري اداره كل تربيت‎بدني مشكلات كمتري داشته باشيم.
وي با اشاره به ديگر فعاليت‌هاي هيات فوتبال گفت: هر چند ويترين هيات خوب نبود اما در ديگر زمينه‌ها بد كار نكرديم؛ همه سقوط پيام را مي‌بينند اما موفقيت داوران جوان و تحصيلكرده ما كه داربي استقلال و پرسپوليس را سوت مي‌زنند، نمي‌بينند.
حسيني با اشاره به عملكرد فوتسال استان خاطرنشان كرد: فوتسال ما دير آمد ولي سازماندهي خوبي داشت و برنامه‌ريزي مناسبي صورت گرفت و با برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده قصد داريم كميته فوتسال را كاملا جدا كنيم و حتي داور مخصوص فوتسال داشته باشيم. وي ادامه داد: ورزشکاران استان در تيم‌هاي ملي نيز حضور خوبي دارند به طوري كه در تمام رده‌هاي سني فوتسال و فوتبال ساحلي نمايندگاني از خراسان حضور دارند و حتي در فوتبال بانوان كه فعاليت چنداني نداشته‌ايم، كاپيتان تيم ملي يك بانوي خراساني است. حسيني فعاليت هيات را مطلوب دانست و افزود: ما وضعيت فوتبال شهرستان را دقيقا بررسي مي‌كنيم و با رقابتي كه در استان ايجاد شده است، بسياري از شهرستان‌ها راه افتاده‌اند و اميدواريم با توجه بيشتر به نوجوانان و جوانان، تيم‌هاي خوبي در سطح استان معرفي كنند.
رييس هيات فوتبال خراسان رضوي بر استفاده از تجربيات پيشكسوتان تاكيد كرد و گفت: متاسفانه بعضي از پيشكسوتان و با تجربه‌ها امروز گوشه‌نشين شدند ولي با فعال شدن كميته‌هاي مختلف هيات‌ها، مي‌توان از تجارب ارزشمند آن‌ها استفاده كرد.

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۴, پنجشنبه

مرهمي بر زخم پيام!

سازمان ليگ پول پيام را به طلبكاران مى دهد
اول فصل سازمان ليگ با سازمان صدا وسيما قراردادى منعقد كرد كه قرار شد سازمان ليگ در پايان فصل بنابر رتبه تيم ها در جدول مبلغى را به باشگاهها بپردازد.مبلغى كه قرار بود سازمان ليگ به باشگاه پيام مشهد بدهد بلوكه شده است و سازمان قصد دارد اين مبلغ را به طلبكاران باشگاه پيام بپردازد. در حال حاضر پرونده خداداد عزيزى، هادى برگى زر و ۶ مربى از ليگ يك در كميته انضباطى موجود است كه از باشگاه پيام مشهد طلبكارند و سازمان ليگ قصد دارد بدهى پيام به اين اشخاص را با همين مبلغ بپردازند.

تعصب پيامي سن و سال نمي شناسد!

صعود جوانان پيام به ليگ دسته اول باشگاه هاي کشور
تيم فوتبال جوانان پيام به ليگ دسته اول باشگاه هاي کشور صعود کرد. در مرحله نهايي اين رقابتها که در نوشهر برگزار شد، تيم جوانان پيام با مربيگري عباس شريف موفق شد با کسب يک پيروزي و دو تساوي از گروه خود به عنوان تيم اول به دسته بالاتر صعود کند. اين تيم پيش از اين در مرحله مقدماتي ليگ دسته دوم که در کرمان برگزار شده بود، در مصاف با تيمهاي قدرتمندي چون تراکتورسازي تبريز، مس کرمان و نساجي مازندران نتايج قابل قبولي به دست آورده بود. تيم فوتبال جوانان پيام سال گذشته در مشهد با قبول چهار شکست از مسابقات دسته اول باشگاه هاي کشور به دسته دوم سقوط کرده بود. شايان ذکر است، از بين بازيکنان اين تيم که بيشتر آنها در شرايط سني نوجوانان قرار دارند، دو بازيکن به نامهاي مهدي خاقاني و حسين عليپور به اردوي تيم ملي نوجوانان کشور دعوت شده اند. اسامي تيم جوانان پيام عبارتند از: صالح روان پور، محمد رضا شرف زاده، امير جهانگيري، سياوش يزداني، مصطفي حسين آبادي، امير هوشنگ فريور، عليرضا شاداب زاده، محمد بيدار مغز، حسين زامهران، مصطفي قرباني، محمود شبان، سامان اردلان، مجيد پياده، احسان مرداني، سعيد اسفنديار، حسين صنعتي، محمد ملکي، جواد شجري، حميد بيژني، سعيد دوستدار، حسين عليپور، مهدي خاقاني، علي افلاطوني، حسين شرفخاني، قاسم نشاط فر، پوريا سفيدگران، عباس شريف (سرمربي)، خردمند، خباز و محمدي (مربيان) و امير رضا پور (سرپرست)

۱۳۸۸ اردیبهشت ۲۰, یکشنبه

مسعودی: خداداد باید محاکمه شود

بازيكن تيم فوتبال پيام خراسان رضوي گفت: خداداد عزيزي بايد به ميز محاکمه كشيده شود!
يونس مسعودي در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) - منطقه خراسان، افزود: پيش از حضور پيام در ليگ برتر مبلغ قرارداد كل بازيكنان پيام 250 ميليون تومان بود، اما پس از راه يافتن به ليگ برتر عزيزي تنها 600 ميليون تومان بازيكن براي پست دفاع به تيم تزريق كرد و مبلغ قرارداد ارزاني، هاشمي‌نسب، مطوري، ديه‌گو و محسن زاهدي روي هم 600 ميليون تومان شد.
وي تصريح كرد: اين در حالي است كه تيم ما با تفاضل گل بسيار پايين سقوط كرد و در طول فصل عزيزي مدام از اين بازيكنان دفاع كرد كه درجه يك و مفيد هستند اما نتيجه‌اش اين شد.
مسعودي افزود: سوال ما اين است كه چرا هيچ كس عزيزي را به ميز محاکمه نمي‌كشد تا جوابگو باشد، اگر نتايج را محاسبه كنيم در مجموع نتايجي كه عزيزي گرفته ضعيف‌ترين نتايج بوده و اين در حالي است كه خداداد ادعا داشت تيم را پنجم ليگ‌برتر مي‌كند و بعد از آن حرف از هفتم كردن پيام مي‌زد و حالا كه پيام سقوط کرده بايد جواب مردم را بدهد.
مسعودي گفت: از نظر من مقصر اصلي در سقوط پيام عزيزي و كساني هستند كه در بستن تيم به او اعتماد كردند چون هم ناهماهنگي وجود داشت كه رسيدن به اين هماهنگي تا آخر فصل طول كشيد و هم هزينه بسياري براي تيم شد و تيم در حال حاضر نزديك به دو ميليارد بدهي دارد.
وي گفت: قوچان‌نژاد، مدير روابط عمومي اداره کل تربيت بدني خراسان رضوي شب قبل از بازي با استقلال با قسم‌هاي زيادي قول پرداخت 70 درصد از مبلغ قراردادها را براي هفته بعد از بازي داد و گفت من ضمانت مي‌كنم ولي حالا كه به اداره تربيت‌بدني مي‌رويم مي‌گويند ما پول‌ها را داده‌ايم و همان پولي است كه شب قبل از بازي پرداخت شد.
بازيكن تيم فوتبال پيام خراسان رضوي در خصوص مصاحبه اخير غياثيان، سرمربي تيم پيام عنوان كرد: غياثيان اظهار داشته كه چمنيان اعتقاد خاصي به من داشته ولي تاكيد چمنيان براي اين بود كه كارت بازي من صادر شود چون سه بازي در كنار تيم بودم و نتوانستم بازي كنم و چون مسوولان اين کار را پشت گوش مي انداختند چمنيان اصرار مي‌كرد.
وي تاكيد كرد: اگر يك نفر بود كه از چمنيان حمايت مي كرد اوضاع اينطور نمي‌شد. هيچ کس پشت او نبود، به طور مثال هاشم حسيني رييس هيات فوتبال خراسان رضوي هيچ گاه كنار تيم نمي‌آمد و فقط روزي كه قرار شد چمنيان بركنار شود آمد و گفت احساس مي‌كنم اگر خداداد يا برگي‌زر را بياورم بهتر بازي مي‌كنيد كه محسن ازراني هم گفت شما اگر كاپلو را هم بياوريد اين تيم نتيجه نمي‌گيرد چون پول ندارد.
مسعودي با بيان انتقاداتي نسبت به غياثيان و مجيد حسيني‌پور اظهار داشت: مدت قرارداد همه بازيكنان تمام شده چون همه يكساله بوده و در حال حاضر پيام هيچ بازيكني ندارد.
وي در خصوص اشپيتيم آرفي، مهاجم خارجي تيم پيام و گفته غياثيان که تيم ضد اشتيم بوده است، خاطرنشان کرد: اين مسئله صحت دارد چون همه بازيكنان شاكي بودند كه چرا او همه مبلغ قرارداد خود را دريافت كرده اما براي ساير بازيكنان اينطور نبود و اگر او آقاي گل شده بود تمام بازيكنان به او كمك كرده بودند و حالا از پرسپوليس پول مي‌گيرد اما يك ريال هم به پيام نمي‌رسد.

يونس مسعودي:خداداد بايد محاكمه شود!

بازيكن تيم فوتبال پيام خراسان رضوي گفت: خداداد عزيزي بايد به ميز محاکمه كشيده شود!
يونس مسعوديافزود: پيش از حضور پيام در ليگ برتر مبلغ قرارداد كل بازيكنان پيام 250 ميليون تومان بود، اما پس از راه يافتن به ليگ برتر عزيزي تنها 600 ميليون تومان بازيكن براي پست دفاع به تيم تزريق كرد و مبلغ قرارداد ارزاني، هاشمي‌نسب، مطوري، ديه‌گو و محسن زاهدي روي هم 600 ميليون تومان شد.
وي تصريح كرد: اين در حالي است كه تيم ما با تفاضل گل بسيار پايين سقوط كرد و در طول فصل عزيزي مدام از اين بازيكنان دفاع كرد كه درجه يك و مفيد هستند اما نتيجه‌اش اين شد.
مسعودي افزود: سوال ما اين است كه چرا هيچ كس عزيزي را به ميز محاکمه نمي‌كشد تا جوابگو باشد، اگر نتايج را محاسبه كنيم در مجموع نتايجي كه عزيزي گرفته ضعيف‌ترين نتايج بوده و اين در حالي است كه خداداد ادعا داشت تيم را پنجم ليگ‌برتر مي‌كند و بعد از آن حرف از هفتم كردن پيام مي‌زد و حالا كه پيام سقوط کرده بايد جواب مردم را بدهد.
مسعودي گفت: از نظر من مقصر اصلي در سقوط پيام عزيزي و كساني هستند كه در بستن تيم به او اعتماد كردند چون هم ناهماهنگي وجود داشت كه رسيدن به اين هماهنگي تا آخر فصل طول كشيد و هم هزينه بسياري براي تيم شد و تيم در حال حاضر نزديك به دو ميليارد بدهي دارد.
وي گفت: قوچان‌نژاد، مدير روابط عمومي اداره کل تربيت بدني خراسان رضوي شب قبل از بازي با استقلال با قسم‌هاي زيادي قول پرداخت 70 درصد از مبلغ قراردادها را براي هفته بعد از بازي داد و گفت من ضمانت مي‌كنم ولي حالا كه به اداره تربيت‌بدني مي‌رويم مي‌گويند ما پول‌ها را داده‌ايم و همان پولي است كه شب قبل از بازي پرداخت شد.
بازيكن تيم فوتبال پيام خراسان رضوي در خصوص مصاحبه اخير غياثيان، سرمربي تيم پيام عنوان كرد: غياثيان اظهار داشته كه چمنيان اعتقاد خاصي به من داشته ولي تاكيد چمنيان براي اين بود كه كارت بازي من صادر شود چون سه بازي در كنار تيم بودم و نتوانستم بازي كنم و چون مسوولان اين کار را پشت گوش مي انداختند چمنيان اصرار مي‌كرد.
وي تاكيد كرد: اگر يك نفر بود كه از چمنيان حمايت مي كرد اوضاع اينطور نمي‌شد. هيچ کس پشت او نبود، به طور مثال هاشم حسيني رييس هيات فوتبال خراسان رضوي هيچ گاه كنار تيم نمي‌آمد و فقط روزي كه قرار شد چمنيان بركنار شود آمد و گفت احساس مي‌كنم اگر خداداد يا برگي‌زر را بياورم بهتر بازي مي‌كنيد كه محسن ازراني هم گفت شما اگر كاپلو را هم بياوريد اين تيم نتيجه نمي‌گيرد چون پول ندارد.
مسعودي با بيان انتقاداتي نسبت به غياثيان و مجيد حسيني‌پور اظهار داشت: مدت قرارداد همه بازيكنان تمام شده چون همه يكساله بوده و در حال حاضر پيام هيچ بازيكني ندارد.
وي در خصوص اشپيتيم آرفي، مهاجم خارجي تيم پيام و گفته غياثيان که تيم ضد اشتيم بوده است، خاطرنشان کرد: اين مسئله صحت دارد چون همه بازيكنان شاكي بودند كه چرا او همه مبلغ قرارداد خود را دريافت كرده اما براي ساير بازيكنان اينطور نبود و اگر او آقاي گل شده بود تمام بازيكنان به او كمك كرده بودند و حالا از پرسپوليس پول مي‌گيرد اما يك ريال هم به پيام نمي‌رسد.

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۹, شنبه

داوري: پيام در صورت ماندگاري در ليگ برتر مصيبت داشت

افشين داوري در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري فارس در مورد وضعيت باشگاه پيام مشهد عنوان كرد:‌ شايعه خروج اين باشگاه از استان كذب محض است زيرا در يكي از بندها به صراحت اشاره شده به هيچ وجه نمي‌توان اين باشگاه را از استان خارج كرد. وي در مورد شايعه پشيماني "زمان " از خريداري باشگاه پيام مشهد اظهار داشت: ايشان در مقطعي كه تيم در حال سقوط بود اعلام كرد اين باشگاه چه در ليگ برتر بماند و چه سقوط كند از آن حمايت خواهد كرد. ما هم با توجه به شرايطي كه باشگاه داشت نمي‌خواستيم مشكلات گذشته ادامه پيدا كند. از ايشان 260 ميليون تومان گرفتيم تا به باشگاه كمك شود. البته تمام قرارداد بازيكنان اين تيم يكساله بود و اگر اين تيم در ليگ برتر مي‌ماند مصيبت‌هاي دو چندان داشت اما اينكه آقاي زمان از خريد باشگاه انصراف داشته باشد چنين چيزي صحت ندارد و قرار است ما جلسه‌‌اي با ايشان داشته باشيم. مديركل تربيت‌بدني استان تاكيد كرد: در همان مقطع هم كم‌لطفي‌ها و بي‌مهري‌هايي از سوي دست‌اندركاران وقت باشگاه به ايشان شد. قرار است با ايشان جلسه‌اي داشته‌ باشيم تا در مورد چگونگي كمك به اين باشگاه صحبت كنيم و ما تعهداتي را از طرف مقابل مي‌گيريم و مي‌خواهيم كه ايشان به اين تعهدات عمل كند. داوري در مورد استعفاي جواد ايزدي مديرعامل باشگاه پيام گفت: ايشان براي كمك به باشگاه آمدند و قرار شد در قبال اين كمك از طرف استان نيز كمك‌هاي به مجموعه ورزشي كه ايشان در دست تاسيس دارند انجام شود و مصوباتي را در اين زمينه تصويب كرديم. قرار بود ايزدي 600 ميليون تومان به باشگاه پيام كمك كند اما ظاهرا به دليل تنگناهاي مالي فقط 150 ميليون تومان به باشگاه كمك كردند و 260 ميليون تومان هم آقاي زمان به باشگاه دادند. البته منكر زحمات جواد ايزدي و تيم كاري ايشان نمي‌شويم اما ايشان مشتاق ادامه دادن نبودند. در شب آخرين ديدار پيام در ليگ برتر يكسري حواشي به وجود آمد و بي‌مهري‌هاي نيز شد اما من از چند و چون اين حاشيه‌ها بي‌اطلاع‌ هستم. هر چند اتفاقاتي كه افتاد نه پسنديده و مردانه بود و نه در عرف و شان ورزش جا داشت. اميدوارم روزي برسد كه بازيكنان ما هم مانند بازيكنان تيم‌هاي اروپايي با تمام وجود براي باشگاه بازي كنند. شما در ديدار چلسي و بارسلونا ديديد كه بازيكنان با چه اشتياق و انرژي بازي مي‌كردند. وي يادآور شد: پيام باشگاهي است كه ملك دارد و سه هكتار زمين در بهترين نقطه شهر مشهد مي‌تواند داشته باشد و ما نيز اين باشگاه را حمايت خواهيم كرد. داوري در مورد اظهارات علي صلاحي مديرعامل اسبق پيام در مورد اينكه استاندار خواهان خارج خداداد عزيزي گفت: خداداد عزيزي به دليل مشكلاتي كه ورزشگاه برايش پيش ‌آمد دچار محروميت شد با اين حال ما حتي با ارسال كميته انضباطي خواهان بخشش وي شديم. حتي جلساتي با شريفي رئيس كميته انضباطي و مسئولان سازمان مانند آقاي ساور داشتيم. اصلاً در شأن استاندار خراسان نيست كه بخواهد چنين صحبتي بكند. اگر صلاحي چنين حرفي زده كم‌لطفي كرده است. استاندار به مسائل كلان نگاه مي‌كند و در مسائل كلان ورزشي همواره كمك‌ حال ما بوده است.

علي صلاحي:انصاف اقايان كجا رفته؟


تيم فوتبال پيام با مديريت علي صلاحي و در زمان مالکيت شاکري و با حضور خداداد عزيزي به عنوان مدير فني به ليگ‌‎برتر صعود کرد و سپس به انتهاي دره حاشيه و مشکلات مديريتي رفت، به نحوي که اداره کل تربيت بدني خراسان رضوي، مديريت و مالکيت و حتي سرمربي‌گري پيام را از آن‌ها گرفت تا بلکه بتواند آن را در ليگ برتر حفظ کند، اما اين مساله هم کمکي به پيام نکرد و تيمي که تحت نظر اين اداره و کميته پنج نفره منتخب استاندار خراسان رضوي بود به ليگ دسته اول سقوط کرد. در اين برهه و حال که تيم سقوط کرده است يافتن مقصر دردي از پيام دوا نمي‌کند و نمي‌تواند آن را دو مرتبه به ليگ‌برتر برساند، اما شايد با مرور اتفاقات رخ داده در پيام ليگ 87-88 بتوان براي آينده درسي گرفت که علي صلاحي مدير عامل سابق تيم پيام در اين بين به نظر عده زيادي متهم رديف اول پرونده سقوط پيام است، اما او در خصوص اين مساله مي‌گويد: علت سقوط پيام را از آن‌هايي بايد پرسيد كه مي‌گفتند تيم را به ما بدهيد تا در ليگ‌برتر بماند.
تقصير ما چيست كه آقايان همه گناه را برگردن ما مي‌اندازند
علي صلاحي افزود: تيم را از 13 آذر ماه سال گذشته به كميته 5 نفره واگذار كرديم، در آن موقع تيم در رده 13 جدول قرار داشت، اما مديران آن نتوانستند آن را حفظ كنند، حال تقصير ما چيست كه آقايان همه گناه را برگردن ما مي‌اندازند. وي ادامه داد: هنگامي كه قرار بود تيم به تربيت‌بدني واگذار شود در قرارداد اوليه مابين شاكري مالك باشگاه و تربيت‌بدني مقرر شده بود كه اگر تيم به ليگ دسته اول سقوط كرد تربيت‌بدني يك امتياز ليگ برتر در صورت توانايي‌ مالي اداره آن توسط شاكري به او بدهد و آقايان اعلام كردند ما خودمان تيم را به صنعت وصل مي‌كنيم و اگر نتوانستيم بفروشيم هزينه‌ نگهداري را خودمان پرداخت مي‌كنيم اما بعد از اين، دو قرارداد ديگر نوشته و قرارداد اول لغو شد و ما بدون قيد و شرط تيم را واگذار كرديم.
در بحث فني باشگاه هيچ دخالتي نمي‌كرديم
صلاحي در خصوص قراردادهاي يكساله بازيكنان تيم پيام گفت: در بحث فني باشگاه هيچ دخالتي نمي‌كرديم و عزيزي به عنوان سرمربي بازيكنان را انتخاب و قرادادها را يك ساله تعيين ‌كرد؛ با اين استدلال كه مي‌گويد از ابتداي حضور ما در ليگ‌برتر شايعه مشكلات مالي پيام رسانه‌اي شده بود و همه از آن اطلاع داشتند و هيچ بازيكني حاضر نمي‌شد بيش از يك سال با ما قراداد ببندد و اين در حالي بود كه ما مي‌خواستيم قراردادها بيش از يكسال باشد ولي مجبور بوديم تن به اين كار بدهيم.
در كتاب خاطراتم خيلي از موارد را با سند و مدرك آورده‌ام
مديرعامل سابق باشگاه پيام تاكيد كرد: در كتاب خاطراتم با عنوان «پيام از صعود تا سقوط» خيلي از اين موارد را با سند و مدرك آورده‌ام. وي ادامه داد: هم‌اكنون كه تيم سقوط كرده است عده‌اي با فرافكني قصد شانه‌ خالي كردن از زير بار مسووليت هستند و ديگران را مقصر سقوط پيام مي‌دانند.
استاندار خراسان رضوي قول داد كه 2 ميليارد و 500 ميليون تومان به پيام كمك كند
صلاحي در پاسخ به اين سوال كه چرا با وجود مشكلات مالي اقدام به تيم‌داري در ليگ برتر كرديد، مدعي شد: پس از صعود پيام به ليگ‌برتر استاندار خراسان رضوي قول داد كه 2 ميليارد و پانصد ميليون تومان به پيام كمك كند. اين قول را استاندار در جلسه‌اي با حضور شهردار مشهد، مديركل تربيت‌بدني، معاون سياسي استاندار، آرين‌منش نماينده مشهد در مجلس، من، شاكري و عزيزي داد و هم‌اكنون تنها مردي كه آن را تاييد مي‌كند آرين‌منش است و بعضي ديگر يا مي‌ترسند و يا به هر دليل ديگر موضوع را حاشا مي‌كنند. شاکري مي‌خواست تيم را با 800 ميليون تومان ببندد
وي افزود: زماني كه صعود كرده بوديم از عزيزي برنامه خواستيم كه او در برنامه‌اش رقم حداقل 2 ميليارد و 100 ميليون و حداكثر 2 ميليارد و 500 ميليون تومان را در نظر داشت كه شاكري مالك باشگاه گفت من چنين پولي ندارم و تصميم داشت با حفظ تركيب سال قبل و حضور چند بازيكن جديد از تيم ويند امارات كه به همراه حسين عبدي قرار بود بيايند تيم را با 800 ميليون تومان ببندد اما همه گفتند اين طور جواب نمي‌گيريم و مي‌شويم آسانسور ليگ‌برتر. وي ادامه داد: در همين زمان جلسه ما با استاندار شكل گرفت و راه‌هاي تامين اين پول مورد بررسي قرار گرفت كه راه اول موضوع بند ب قانون پنج ساله چهارم توسعه و اختصاص يك درصد منابع به ورزش و راه دوم اين بود كه اگر مالك باشگاه زميني را دارد كه با تغيير كاربري دچار ارزش افزوده مي‌شود با آن موافقت شود و سود آن خرج باشگاه شود.
تنها 250 ميليون تومان به پيام کمک شد
وي در ادامه گفت‌وگو با ايسنا تصريح کرد: پس از بررسي‌هاي معاون استاندار مشخص شد كه رقمي كه از محل يك درصد مي‌توانستيم به دست آوريم حدود 8 ميليارد تومان مي‌شود كه درگذشته اين ارقام به تهران و يا شهرهاي ديگر داده مي‌شد اما پس از بررسي بيشتر مشخص شد كه در قانون شركت‌ها و مراكز دولتي مجاز به هزينه يك درصد بودجه خود در ورزش هستند نه ملزم به آن و از اين محل مبلغي به دست نمي‌آيد و از راه حل دوم هم مبلغي عايد باشگاه نشد و تنها مانده بودند فولاد نيشابور و ايران ‌خودرو كه منابع خود را به شهرهاي ديگر مي‌دادند كه از اين محل تنها 250 ميليون تومان به پيام و معادل همين مبلغ به ابومسلم داده شد. صلاحي مدعي شد: قبل از شروع به يارگيري به همراه شاكري به سفر حج رفته بوديم كه استاندار خراسان به عزيزي مي‌گويد تيمت را ببند ما 30 درصد ابتداي قراردادها را مي‌دهيم و در حالي كه اين 30 درصد حدود 700 ميليون تومان بود ولي استاندار 70 روز بعد 250 ميليون تومان به ما داد.
مديركل تربيت‌بدني گفت عزيزي را بر كنار كنيد تا ما به كمك‌ها ادامه دهيم
كدورت‌ها برطرف شد، اما عملا كمكي به تيم نشد
وي ادامه داد: پس از ديدار تيم با برق شيراز در مشهد خداداد عزيزي از بدقولي استاندار گله كرد و از سمتش استعفا داد و ما با آن موافقت نكرديم، اما مديركل تربيت‌بدني گفت عزيزي را بر كنار كنيد تا ما به كمك‌ها ادامه دهيم که ما گفتيم عزيزي دروغي نگفته است و ما بركنارش نمي‌كنيم اما باز گفتند بياييد بيانيه‌اي بنويسيد خطاب به استاندار و بگوييد كه مواضع عزيزي متعلق به خودش است و با باشگاه متفاوت است و اين نامه را رسانه‌اي كنيم تا كدورت‌ها برطرف شود و اين كار را كرديم و متن نامه را آماده و به دفتر استاندار به وسيله مديركل داديم كه ظاهرا استاندار اعلام كرده بود كه نياز به انعكاس آن در رسانه‌ها نيست اما پس از آن عملا كمكي به تيم نشد. گفتند بياييد به ما وکالت بدهيد تا پيام را بفروشيم،
ما هم قبول کرديم وي تصريح كرد: اين وضعيت ادامه داشت تا اينكه داوري گفت يك مشتري براي تيم پيدا شده و شركت مادر تخصصي صنايع و معادن خواستار 100 درصد سهام باشگاه شده است و بياييد و به ما وکالت بدهيد تا آن را بفروشيم كه در ابتدا به دليل اينكه خلاف اصل 44 قانون اساسي بود قصد داشتم 10 درصد سهامم را ندهم، اما بعد قبول كردم كه بدهم و اين كار را هم كردم و حتي خداداد عزيزي هم با امضا صورت جلسه‌اي اعلام كرد كه 5 درصدش را مي‌دهد و از 20 آذر ماه تيم در اختيار تربيت‌بدني بود و تاكنون در هيچ گونه عزل و نصبي و يا اخراجي دخالتي نكردم. در سقوط پيام هيچ کس کم کاري نکرده است سقوط پيام به ضرر من و ديگر سهام‌داران سابق باشگاه تمام شد صلاحي با بيان اينكه سقوط پيام به ضرر من و ديگر سهام‌داران سابق باشگاه تمام شد، گفت: اخلاق اسلامي اجازه نمي‌دهد هر كس به خودش اجازه بدهد ناكامي‌ها و اشتباهاتش را به دوش ديگري بياندازد و قاطعانه مي‌گويم در سقوط پيام بازيكنان، كادر فني، مديران سابق و جديد و هيچ كدام كم‌كاري نكردند. قسم مي‌خورم كه عزيزي هيچ دخالتي در كار تيم پيام نكرده است وي در پاسخ به اين سوال كه گفته مي‌شود خداداد عزيزي پس از رفتنش از پيام هم درتيم تاثيرگذار بوده است، به ايسنا گفت: قسم مي‌خورم كه عزيزي هيچ دخالتي در كار تيم پيام نكرده است، آدم‌هايي كه چنين صحبتي مي‌كنند قصد و غرض دارند، 5 درصد از سهام باشگاه متعلق به عزيزي است و سقوط تيم به ضررش تمام شد. صلاحي در پاسخ به اين انتقاد كارشناسان كه در زمان مديريتش نتوانست حاشيه‌هاي تيم را جمع كند، اظهار داشت: در كشور ما دو نوع مربي وجود دارند، يكي باشگاه محور است و سمت باشگاه را مي‌گيرد و بازيكنان را توجيه مي‌كند و يك نوع ديگر آن‌ها، بازيكن محور هستند كه خداداد عزيزي رهبر تمامي آن‌هاست و معتقد است كه پول بازيكن را بايد قبل از مطالبه به او داد.
قرار بود با مديريت ما و كمك تربيت بدني تيم اداره شود
مالک باشگاه مي‌گفت حتي اگر عزيزي در قيد حيات نباشد پسرش سرمربي پيام خواهد بود!
وي ادامه داد: به دليل بازيکن محور بودن عزيزي او خيلي زود و پس از بازي سوم بي‌پولي تيم را اعلام كرد و گفت استعفا مي‌دهم و خودم هم قائم مقام هستم و زير آن را امضا مي‌كنم، اما همان شب با شاكري جلسه گذاشتيم و به دنبال اين بوديم كه عزيزي را به عنوان مدير فني انتخاب كنم و شخص ديگري سرمربي شود كه شاكري گفت "من به عنوان رييس هيات مديره اعلام مي‌كنم كه اگر پيام به آسيا برود و يا به جشن خرمن روستاي کنيسه كاشمر برود در هر دو صورت عزيزي سرمربي است" و بعد توضيح داد كه اگر حتي عزيزي در قيد حيات نباشد پسرش سرمربي پيام خواهد بود و بنابراين براي مديريت بحران اقدام كردم، اما اعلام نظر شاكري باعث شد كه نتوانم با تصميم خود عزيزي و مشورت با او به نفع باشگاه تصميمي بگيرم. مديرعامل سابق باشگاه پيام خراسان در پاسخ به اين سوال كه چرا در ابتداي فصل كه پولي در كار نبود تيم را به تربيت‌بدني واگذار نكرديد. گفت: قرار ما اين بود كه تربيت بدني و استانداري به ما كمك كند، ضمن اينكه آن‌ها خواهان گرفتن سهام تيم نبودند و صحبتي از واگذاري نشد و قرار شد كه با مديريت ما و كمك تربيت بدني تيم اداره شود.
شرط واگذاري را براي ادامه كمك‌ها مطرح كردند ما هم قبول كرديم
وي افزود: كمكي كه استانداري به تيم كرد به اين نحو بود كه ليست بازيكنان تيم را گرفت و به حساب آن‌ها پول ريخت كه ما هم استقبال كرديم و دنبال اين نبوديم كه كمك‌ها به ما داده شود و حاضر بوديم كه اين كمك‌ها به همين نحو ادامه پيدا كند و اگر تا 2 ميليارد و 500 ميليون تومان هم به همين شيوه به تيم كمک مي‌شد ما حرفي نداشتيم، اما بعد اين شيوه متوقف شد و شرط واگذاري را براي ادامه كمك‌ها مطرح كردند كه ما هم قبول كرديم. صلاحي در ادامه گفت‌وگو با ايسنا خاطرنشان کرد: پس از سقوط تيم پيام اخبار مربوط به آن را به خصوص در مشهد دنبال مي‌كردم و مي‌ديدم كه همه تقصيرها را به گردن من انداخته شده است، اما خودم را مقيد كرده بودم كه تا كسي در اين مورد سوالي نپرسيد جوابي به كسي ندهم و به همين دليل هم تا الان حرفي نزده بودم.

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۵, سه‌شنبه

;كارشناسان:مديريت ناكارامد كمر پيام را شكست!

افسوس هواداران
اگرچه پيام در ليگ گذشته دچار مشکلات زيادي در مباحث مديريتي و فني شد اما با شکل گيري کانون هواداران باشگاه از اين حيث جزو يکي از موفق ترينها بود. مديرعامل کانون هواداران پيام درخصوص اتفاقهايي که فصل گذشته در اين تيم افتاده است، مي گويد: از حدود هفته هاي سيزدهم و چهاردهم دور رفت که کانون هواداران سر و شکلي به خود گرفت رفتيم باشگاه و گفتيم حاضريم براي موفقيت تيم کمک کنيم که در اولين برخورد ما با آقاي صلاحي او از ما خواست چون بازيکنان تيم امشب در هتل هستند و باشگاه نيز هزينه اقامتشان را ندارد هزينه هتل را بپردازيم که من نيز پذيرفتم هزينه هتل محل اقامت تيم را که چيزي در حدود 3 ميليون و صد هزار تومان بود را بپردازم. احمدرضا جان پناه افزود: از همين جا کار ما با پيامي ها شروع شد که بعد از آن نيز هزينه هايي از قبيل پول فرستادن اشپيتيم آرفي به آلمان ( 7 ميليون تومان) و کل هزينه هاي بازي رفت با استقلال در تهران به گردن من افتاد و آقايان همچنان از نداري و بي پولي مي گفتند، هر چند که براي من هم مهم نبود زيرا من با عشقي که به پيام و خداداد داشتم اين هزينه ها را از جان و دل مي دادم. مديرکانون هواداران باشگاه پيام در ادامه با اشاره به مشکلات زيادي که اين تيم در ليگ گذشته داشت، اظهار مي دارد: همه مشکلات از زماني آغاز شد که بازيکنان غير بومي تيم قبل از بازي با راه آهن در تهران اعتصاب کردند و حاضر نشدند بازي کنند که البته اين مشکل با همتي که بازيکنان بومي از خود نشان دادند رفع شد و مسابقه برگزار گرديد.وي ادامه داد: صحبت من اين است که کاش بازيکنان بومي همان طور که در بازي با راه آهن مردانگي خودشان را نشان دادند دست کم به عشق همان 30 هزار هواداري که روز مسابقه به ورزشگاه آمدند، در بازي آخر فصل هم مقابل استقلال نمي گذاشتند شب قبل از بازي تيم به حاشيه برود نه اينکه بازيکنان بومي سر منشأ مشکلات باشند. جان پناه افزود: من هم معتقدم بازيکنان به نحوي حق داشتند، زيرا با فضايي که آقايان حدود 10 روز مانده به پايان ليگ فراهم کردند مديريت تيم نيز تکليف خود را نمي دانست و بازيکنان هم چون نمي دانستند طرف حسابشان چه کسي است شب قبل از بازي با استقلال دست به چنين کاري زدند. اين در حالي بود که تا قبل از اين موضوع، تيم به يک آرامش نسبي رسيده بود و بعد از مشکلات زياد مديريتي و فني اوايل فصل آمادگي لازم براي ماندن در ليگ را پيدا کرده بود. وي همچنين به نحوه حضور ايزدي در باشگاه پيام اشاره کرد و افزود: بعد از مشکلات زياد مديريتي که در باشگاه به وجود آمد اداره کل تربيت بدني با صحبتي که آقاي ايزدي داشت مسؤوليت تيم را به وي سپرد. بعد از آمدن آقاي ايزدي وي نيز با اعلام اسامي همچون غفوري فرد، سرويها، اورعي و... به عنوان اعضاي هيأت مديره قصد داشت با کمک آنها شرايط تيم را بهبود بخشد، اما اعضاي هيأت مديره باشگاه به رغم اسم و رسمهاي بزرگي که داشتند و مي توانستند ميلياردها به پيام کمک کنند، اما هيچ وقت آنها را نديديم، جز آقاي غفوري فرد که يک جلسه آمدند خبر ديگري نشد.با وجود اين در اين مدت کارهاي خوبي براي پيام صورت پذيرفت و بازيکنان تيم که تا آن زمان هيچ روزي زمين تمرين نداشتند و براي سفرهايشان مشکلات زيادي داشتند رقم قراردادشان تا 60 ، 70 درصد پرداخت شد و شرايط به خوبي پيش مي رفت تا اينکه تا قبل از بازي مقاومت سپاسي يک روز ديديم چند نفر به همراه مسؤولان اداره کل تربيت بدني بر سر تمرين پيام حاضر شدند که بعد فهميديم اداره کل سهام باشگاه را به شخصي که همان روز سر تمرين آمده واگذار کرده، البته بعدها فهميديم اين همان دکتر زمان باشگاه ابومسلم است. پس از اين اتفاق بود که تيم تحت تأثير اين اقدام قرار گرفت و ديگر براي هيچ کدام از بازيکنان و کادر فني و مسؤولان سرنوشت پيام اهميتي نداشت. وي افزود: به نظر من اين اقدام يک کار کاملاً غير حرفه اي بود که آقايان مرتکب شدند و در فاصله 20 روز به پايان ليگ با شرايطي که پيام داشت تيم را با مبلغ 3 ميليارد و 350 ميليون به فروش رساندند و برايشان مهم نبود چه بر سر تيم خواهد آمد. به نظر من در اين بين هيچ فردي ضرر نکرد جز آن همه هواداري که به عشق پيام روز بازي با استقلال با جان و دل بازيکنان را تشويق کردند که هيچ انگيزه اي براي خرج کردن در راه موفقيت تيمشان نداشتند. کاش مسؤولان ورزشي استان با بي تدبيري عمل نمي کردند و اگر قراردادي هم بسته شده بود تا پايان ليگ نمي گذاشتند فاش شود.
نقشه سقوط
مدير عامل سابق پيام مشهد گفت: اگر شايعه پشيماني خريدار سهام باشگاه صحت داشته باشد، بايد گفت براي سقوط اين تيم نقشه کشيده بودند. جواد ايزدي درمورد سرنوشت باشگاه پيام مشهد گفت: اين باشگاه 20 روز پيش توسط اداره کل تربيت بدني استان به آقاي زمان واگذار شد و ايشان مالک جديد اين تيم هستند. آن زمان به دليل آنکه در پايان فصل بوديم اين مسأله را اعلام نکرديم تا مشکلي ايجاد نشود. وي افزود: آقاي زمان تعهد کردند باشگاه پيام را در اختيار بگيرند و حتي گفتند چه اين تيم در ليگ برتر بماند و چه سقوط کند، اين باشگاه را خريداري مي کند. مدير عامل سابق پيام مشهد ادامه داد: با توجه به حضور مالک جديد، نامه اي به استانداري و تربيت بدني استان نوشتم و از ادامه حضور در اين تيم عذرخواهي کردم، زيرا دو ماه قبل که اوضاع پيام آشفته بود استاندار به من دستور داد تا پايان ليگ برتر اين تيم را نگه دارم. آن زمان اداره کل تربيت بدني مالک کل باشگاه بود. ايزدي در مورد اينکه شايعه شده مالک جديد از خريد اين باشگاه پشيمان است و مي خواهد آن را به تربيت بدني باز گرداند، اظهار داشت: اميدوارم اين شايعه کذب باشد و هرگز چنين خبري را نشنوم، زيرا همان موقع که آقاي زمان سهام باشگاه را خريد اين انتقال 10 درصد روي تيم ما تأثير منفي گذاشت. اگر اين شايعه صحت داشته باشد که ايشان از خريد پيام پشيمانند بايد بگويم چيزي در حد فاجعه براي اين باشگاه رخ داده است. ايزدي تأکيد کرد: اينکه در دقيقه 90 مالک باشگاه عوض شود خيلي عجيب است. آن زمان من گفتم در اين مقطع هم حتي نبايد آبدارچي تيم تغيير کند؛ اما به ما گفتند ما با خريدار از نظر قانوني کاملاً محکم صحبت کرده ايم و اين تيم چه بماند و چه برود او مالک باشگاه است و از نظر قانوني کاملاً همه چيز مشخص و شفاف است. وي ادامه داد: برايم عجيب است که سهام تيمي که سرنوشت آن هنوز مشخص نيست و ممکن است به ليگ دسته اول سقوط کند خريداري شده و مالک متعهد شود تمامي بدهي هاي آن را بپردازد.ايزدي با اشاره به مبلغ خريداري شده باشگاه پيام گفت: اين باشگاه بين دو تا سه ميليارد تومان بدهي دارد. نمي دانم چگونه بدون آنکه سرنوشت حضورش در ليگ برتر معلوم باشد، سهام باشگاه را مي خرند. تنها دلخوشي ام اين بود که آقايان با خريدار محکم صحبت کردند و پيام صاحب مالک جديد شده است. ايزدي با اشاره به شايعه پشيماني خريدار باشگاه گفت: باز هم تأکيد مي کنم اميدوارم اين شايعه دروغ باشد، اما اگر حقيقت داشته باشد، بايد بگويم اداره کل تربيت بدني استان رودست بزرگي خورده است و حتي مي توانم بگويم شايد براي پيام نقشه کشيده بودند تا اين تيم سقوط کند. وي افزود: چگونه مي توان باور کرد خودرويي که 15 ميليون تومان مي ارزد را با قيمت 50 ميليون خريداري کنند؟ فقط اميدوارم شايعه پشيماني خريدار سهام باشگاه واقعيت نداشته باشد.بايد بگويم ما استاد درس نگرفتن از مشکلات و ضعف هايمان هستيم!
ناهماهنگي مديران
علي سيف از کارشناسان و پيشکسوتان فوتبال خراسان ناهماهنگي مديران را مهمترين معضل عدم نتيجه گيري پيام مي داند. او مي گويد: مشکلي که در فوتبال ما وجود دارد اين است افرادي که در رأس باشگاههاي ما قرار دارند با اينکه همه از افراد دلسوز هستند و مي خواهند به فوتبال خدمت کنند اما از دانش لازم و به روز در اداره باشگاه و تيم برخوردار نيستند و کارشناسانه به مسأله توجه نمي کنند اين معضل زماني هم که با ناهماهنگي مديران همراه شود نتيجه اش عدم موفقيت است که ديديم اين اتفاق براي پيام در ليگ امسال افتاد و در نهايت به سقوط اين تيم انجاميد. وي در ادامه افزود:در کنار مسايل مديريتي بعضي غرض ورزيهايي که سر و شکل شخصي به خود گرفته بود نگذاشت پيام از گردابي که در آن گرفتار شده بود جان سالم بدر ببرد.

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۴, دوشنبه

اوضاع نابسامان پيام در حال حاضر

همه كنار كشيدند!
انگار پيام قرار نيست به سر و سامان برسد. اوضاع نماينده مشهدي بعد از سقوط به ليگ يك بحراني‌تر از زماني است كه در ليگ برتر بود. بلافاصله بعد از آنكه تيم سقوط كرد همه كنار كشيدند. جواد ايزدي خيلي زود اعلام كرد كه مأموريت‌اش تا همين جا بود.ايزدي سه‌شنبه گذشته استعفاي خود را به استانداري داد تا رسما از مديريت باشگاه پيام كنار برود. در اين اوضاع و در حالي كه تيم هاي ديگر مشغول جذب بازيكنان پيام هستند باشگاه براي چندمين بار به تربيت‌بدني عودت داده شده است تا بلاتكليفي بازيكنان همچنان براي گرفتن مطالباتشان ادامه پيدا كند. بازيكنان پيام قصد دارند براي گرفتن مطالبات خود شكايت كنند اما چه كسي قرار است مطالبات اين بازيكنان را پرداخت كند. مصطفي زمان كه به عنوان خريدار امتياز باشگاه نامش مطرح بود، بعد از سقوط گويا چندان تمايلي براي خريد پيام ندارد.ندارد. قرار بود در اين هفته تكليف انتقال امتياز به مصطفي زمان مشخص شود اما خبري از اين موضوع نشده است.است. قرار است اوايل هفته آينده تربيت‌بدني جلسه‌اي با زمان برگزار كند تا درباره انتقال باشگاه مذاكره نهايي انجام شود اما هيچ چيز براي انجام اين انتقال روشن نيست و بازيكنان پيام همچنان بلاتكليف هستند. پيام در چند سال گذشته بارها در چنين وضعيتي قرار گرفته است.حالا هم مشهدي‌ها چشم اميد به زمان دارند.
مدير روابط عمومي تربيت بدني خراسان:ايزدي به تعهداتش عمل نكرد!
مصاحبه جواد ايزدي مديرعامل مستعفي باشگاه پيام با يكي از روزنامه‌هاي مشهد باعث ناراحتي مسؤولان تربيت‌بدني شده است.ايزدي شنبه به عنوان مدير عامل پيام مصاحبه كرده و حرف‌هايي زده كه مسؤولان اداره تربيت بدني خراسان را به عكس العمل وادار كرده است. جبار قوچان‌نژاد مدير روابط عمومي تربيت بدني در اين باره مي‌گويد: ايزدي سه‌شنبه قبل استعفا داد اما ديروز (شنبه)به عنوان مديرعامل پيام مصاحبه كرده است.ايزدي متاسفانه به تعهدات خود عمل نكرد.او قرار بود600تا800ميليون براي باشگاه هزينه كند اما تنها150ميليون خرج كرده است و يك فقره چك 100ميليوني براي خرداد ماه داده است.قوچان نژاد به استعفاي ايزدي اشاره مي‌كند: مگر ايزدي را استانداري منصوب كرده بود كه استعفايش را به استانداري داده است.حكم را تربيت‌بدني به ايزدي داده و ايشان بايد استعفايش را به ما تحويل مي‌داد. ايزدي مي‌خواست فقط به پيام بيايد تا از اين طريق از خدمات استانداري در پيشبرد مقاصد خود استفاده كند. حالا هم بدون آنكه به وعده‌هايش عمل كند، كنار كشيده است.

ناگفته هاي كاظم غياثيان: تيم ضد "اشپيتم" بود! /پرسپوليس و سايپا در حق ما بي‌انصافي كردند



سرمربي تيم فوتبال پيام خراسان رضوي گفت: پرسپوليس و سايپا در حق ما بي‌انصافي كردند.
سيد كاظم غياثيان در خصوص اتفاقات ليگ هشتم براي تيم فوتبال پيام اظهار داشت: در 5 هفته پاياني جزو تيم‌هايي بوديم كه بيشترين امتياز را گرفتيم، اما چون قبلا امتيازات زيادي از دست داده بوديم جبرانش سخت بود و اين در حالي بود كه در هفته‌هاي پاياني ما 12 امتياز كسب كرديم و استقلال اهواز تنها 9 امتياز به دست آورد.
وي تصريح كرد: نمي‌خواهم كسي را متهم كنم اما در نهايت پرسپوليس و سايپا در حق ما بي‌انصافي كردند چون در آن مقطع پرسپوليس مقابل استقلال‌اهواز به آن شكل باخت و سايپا هم با تركيب جوانان خود مقابل استقلال اهواز بازي كرد و مي‌توانيم بگوييم همانطور كه فولاد به قهرماني استقلال كمك كرد اگر شرايط فقط 10 درصد به نفع ما بود، پيام به دسته اول سقوط نمي‌كرد.
نمي‌خواستم سرمربي پيام باشم
نتوانستيم تيم را در دوره چمنيان به درستي جمع كنيم وي با بيان اينكه نمي‌خواستم سرمربي پيام باشم و براي قبول اين سمت دو دل بودم، افزود: در ابتدا من به عنوان مدير فني در كادر فني پيام بودم و به چمنيان و بازيكنان گفته بودم كه از مدير فني تعبير خاصي دارم و فقط در شرايط بحراني مي‌توانستم به كادر فني كمك كنم و وظيفه‌ام همين بود. غياثيان گفت: در دوره مربيگري چمنيان در پيام، شرايط خيلي بدي داشتيم اما چند آسيب ديده جدي در تيم بودند و همچنين دو بازي خارج از خانه در همان ابتدا در مقابل استقلال اهواز و فولاد باعث شد نتوانيم تيم را در دوره حضور چمنيان به درستي جمع كنيم. بعضي از ليدرها جو را آشفته‌ مي‌كردند اصرار داشتند كه مديرعامل باشم اما قبول نكردم وي ادامه داد: وقتي به بازي پاس رسيديم براي تيم احساس خطر كرديم و طي جلسه‌اي كه با دكتر هاشمي اورعي و افشين داوري براي هيات مديره باشگاه داشتيم ايزدي را براي مديرعاملي پيام پيشنهاد دادم ولي اورعي و داوري اصرار داشتند كه خودم مديرعامل باشم اما قبول نكردم. وي افزود: پس از بازي با پاس چمنيان، مرتضي برگي‌زر و محمد سهيمي را از حضور در تمرينات منع كرد و اعتقاد خاصي به بعضي بازيكنان مثل يونس مسعودي داشت و همين مساله باعث شد جو آشفته‌اي را بعضي از ليدرها ايجاد كنند، اما چمنيان مي‌خواست تيم يكدست شود و همه هم قسم شوند اما بعضي از تماشاچيان به چمنيان توهين كردند و من به وي گفتم ما به خاطر حرف اين آقايان نيامده‌ايم كه به خاطر حرف آن‌ها برويم، اما علاقه‌اي به كار در اين تيم ندارم و چمنيان هم مصر بود كه ادامه بدهم و شرايط درست مي‌شود. تربيت‌بدني و كميته 5 نفره چمنيان را بركنار كردند قرار بود برگي‌زر سرمربي شود و خداداد هم كمك كند سرمربي تيم فوتبال پيام خراسان رضوي گفت: در دوره سرمربيگري چمنيان به خاطر مسايل به وجود آمده و شرايط سختي كه وجود داشت تنها 3 امتياز از 4 بازي به دست‌ آورديم و تربيت بدني و كميته 5 نفره او را بركنار كردند و حسيني‌پور سرمربي پيام شد. وي عنوان كرد: در ابتدا بحث حسيني‌پور نبود و قرار شد برگي‌زر براي سرمربيگري بيايد و خداداد هم كمك كند و من پيشنهاد كردم كه برگي‌زر چون شاگرد خداداد است مي‌تواند در جمع كردن تيم در شرايط بحراني كمك كند اما برگي‌زر علي‌رغم تمام صحبت‌هايي كه انجام شد، به تمرينات تيم نيامد. به نفع پيام نبود كه بگويم فلاني را نمي‌خواهم دوست نداشتم شرايط آرام زندگي شخصي‌ام توسط فوتبال به هم بخورد وي افزود: در بازي مقابل پرسپوليس با سرمربيگري مجيد حسيني‌پور خيلي بد نبوديم و در هفته‌هاي بعد هم شرايط به همين منوال پيشرفت تا اينكه ايزدي با خداداد عزيزي قرار گذاشته بودند اما به نتيجه‌اي نرسيدند و استقلال اهواز پيش از آن با عزيزي صحبت كرده بود و تنها خوشحالي من بابت ماندن استقلال اهواز در ليگ برتر، فقط وجود خداداد بود و اينكه يك مشهدي اين تيم را حفظ كرد. غياثيان در پاسخ به اين سوال كه چرا در ابتدا سرمربيگري پيام را قبول نكرديد، گفت: شرايط آرامي را در زندگي شخصي‌ خود دارم و دوست نداشتم اين آرامش توسط فوتبال به هم بخورد و در اين تيم نمي‌توانستم خيلي چيزها را تحمل كنم و از يك طرف هم به نفع پيام نبود كه بگويم فلاني را نمي‌خواهم. وي ادامه داد: دليل من اين نبود كه نمي‌توانم سرمربي باشم بلكه دلايل شخصي‌ام موجب امتناع من از قبول اين سمت مي‌شد، اما پس از ديدار با مس كرمان و جنجال و درگيري بعد از آن بازي، هيات مديره به ايزدي ابلاغ كرده بود كه مرا به عنوان سرمربي انتخاب كند و من هم قبول كردم. وي ابراز داشت: در اولين بازي با هدايت من سايپا را شكست داديم، اما مشكل ما 4 بازي خارج از خانه در 6 بازي باقيمانده بود كه بعد از پيروزي بر برق، ليگ‎برتر تعطيل شد و مي‌توان گفت بزرگترين معضل ما تعطيلات و جام حذفي بود. نمي‌خواستيم در جام حذفي شركت كنيم تا تمام تلاش‌مان را معطوف ليگ كنيم ولي تعطيلات هم موجب شد تيم از شرايطش دور شود. خبر انتقال باشگاه به مهدي زمان، ايزدي را شوکه كرد وي در خصوص جريان انتقال سهام باشگاه به مهدي زمان، به ايسنا گفت: 10 روز پيش از آخرين بازي ما در ليگ برتر، هاشم حسيني، رييس هيات فوتبال خراسان رضوي از انتقال باشگاه به مهدي زمان خبر داد، اما به نظر من شكل كار كمي ايراد داشت و اين مساله باعث شوکه شدن ايزدي شد. غياثيان افزود: "زمان" قول تزريق پول به باشگاه را داد، اما من گفتم هر كاري كه قرار است صورت بگيرد از طريق تربيت بدني انجام دهيد و آن‌ها به تيم انتقال دهند و هيچ ارتباطي بين ما و او وجود نداشته باشد و به نظر من آمدن هر كسي كه قرار بود پول بيشتري بدهد كار خوبي بود، اما بايد با هماهنگي با ايزدي صورت مي‌گرفت. اگر 60 درصد از قرارداد بازيكنان را مي‌داديم شرايط تيم خوب مي‌شد وي اظهار داشت: بازيكنان حدود 50 درصد از قرارداد خود را گرفته بودند و اگر اين مقدار را به 60 درصد مي‌رسانديم شرايط تيم خوب مي‌شد و كار به جايي رسيد كه از سه روز قبل از ديدار با استقلال سر تمرين حاضر نشدم و به دنبال همين موارد بودم كه 2 شب قبل از بازي داوري، مديركل تربيت بدني استان گفت 105 ميليون فراهم شده، اما من قبول نكردم و گفتم كافي نيست كه جهان‌پناه، مديرعامل كانون هواداران باشگاه گفت خودش با بازيكنان صحبت خواهد كرد و مشكلي نيست. وي افزود: من طبق گفته جهان‌پناه شرايط را پذيرفتم، اما شب قبل از بازي بچه‌ها در هتل پولشان را مي‌خواستند و سيروس سنگچولي، مرتضي برگي‌زر، محسن ارزاني و محمد مطوري شروع به اعتراض كردند. به بازيكنان گفتم صادق باشيد؛ اگر قرار است بازي نكنيم همه با هم تصميم بگيريم خداداد عزيزي بزرگتر از اين حرف‌هاست كه بخواهد جو پيام را برهم بزند سرمربي تيم فوتبال پيام خراسان رضوي ادامه داد: به بازيكنان گفتم كه حق طبيعي شماست كه پولتان را بخواهيد، اما عملتان غيرمنطقي است و دوست دارم با من صادق باشيد و اگر قرار است بازي كنيم يا نكنيم همه با هم تصميم بگيريم. وي در پاسخ به اين سوال كه آيا از خارج از باشگاه براي خراب كردن جو تيم با بازيكنان صحبت مي‌شد، عنوان كرد: آن قدر خوشبين هستم كه حتي اگر با بازيكنانم صحبتي شده باشد با خودم فكر مي‌كنم در مورد مسايل ديگري غير از بر هم زدن جو باشگاه صحبت شده است. وي تاكيد كرد: خداداد عزيزي هم بزرگتر از اين حرف هاست كه وارد اين قضايا بشود و نمي‌خواهم در مورد اين مسايل صحبت كنم. وي در خصوص وضعيت مرتضي برگي‌زر و حضور او در تيم اظهار داشت: مرتضي برگي‌زر پس از تعطيلات در تمرين حاضر نشد و علاوه بر آن دلايل ديگري هم بود كه به او گفتم به تمرينات تيم نيايد و بدون او شرايط تيم بد هم نبود و در چهار بازي پيش از بازي با استقلال فقط 15 دقيقه مقابل سايپا به ميدان رفته بود. بازي آخر مي‌خواستم به ورزشگاه نيايم اما، براي اثبات رفاقتم آمدم به خاطر ناديده گرفتن خيلي چيزها براي بازيكنانم متاسفم غياثيان در ادامه به خبرنگار ورزشي ايسنا گفت: با اتفاقات شب‌هاي قبل از بازي با استقلال گفته بودم براي بازي به استاديوم نمي‌آيم و خيلي از بازيكنان و مسوولان با من تماس گرفتند و خواستند كه برگردم و قبل از بازي ساعت 3 بامداد به هتل رفتم و گفتم براي اثبات رفاقت خود آمده‌ام و براي بازيكنانم به خاطر ناديده گرفتن خيلي چيزها متاسفم و آمده‌ام كه اگر تيم در ليگ بماند در خوشي شما شريك باشم و اگر سقوط كند در افتادن سهيم باشم و خودم را بي‌تقصير جلوه ندهم. طرفدار نابينايمان چهره شيطاني بعضي‌ها را نمي‌ديد! گريه‌هاي بازيكنان پس از سقوط مصنوعي بود، آن‌ها ماهيت خود را نشان داده بودند وي افزود: يكي از طرفداران نابيناي تيم در ميهماني كانون هواداران قبل از ديدار با استقلال گفت اگر پيام در ليگ برتر بماند جشن مي‌گيريم و تمام حرف‌هاي خود را صادقانه به زبان آورد و متاسفم براي خيلي از بازيكناني كه شرايط را درك نكردند و فكر مي‌كنم او چون نابينا بود و چهره شيطاني بعضي‌ها را نمي‌ديد آن حرف‌ها را با آن احساس زد. غياثيان تصريح كرد: واقعا نمي‌دانم خنده‌هاي شب قبل از بازي بازيكنان را در هنگام خروج از هتل و اعتراض به باشگاه باور كنم و يا گريه‌هاي بعد از بازي را و مي‌دانم كه آن‌ها ماهيت خود را نشان دادند و چهره اصلي آن‌ها همان چهره‌هاي خندان قبل از بازي بود و گريه‌هاي آن‌ها مصنوعي بود چرا كه همه آن صحنه‌ها را مي‌ديدند. وي گفت: اعلام كرده بودم كه اگر برگردم نمي‌خواهم دو نفر از بازيكنان در بازي حاضر شوند، اما پس از آن به حسيني‌پور، مربي تيم گفته بودم كه بر خلاف نظر خودمان آن دو نفر را در 18 نفر قرار مي‌دهيم و حتي خودشان هم فكر نمي‌كردند كه از آن‌ها استفاده كنيم اما شرايط سختي داشتيم. كاپيتان تيم فقط در زمان منافع و گرفتن پول كاپيتان نيست خوشبين هستم مي‌گويم برگي‌زر آن روز بازي خود را انجام داد وي با بيان اينكه كاپيتان تيم فقط در زمان منافع و گرفتن پول كاپيتان نيست، اظهار داشت: بعد از حضور برگي‌زر و خطا به روي او شرايط براي به ثمر رسيدن گل تساوي مهيا شد اما اخراج او و عملي كه انجام داد موجب شد تمام محاسبات ما برهم بخورد و شيرازه كار ما از هم پاشيد و چون خوشبين هستم مي‌گويم برگي‌زر آن روز بازي خود را انجام داد. سرمربي تيم فوتبال پيام خراسان رضوي ادامه داد: ذوب‌آهن خيلي زود از فولاد گل خورد و اين باعث بالا رفتن روحيه استقلالي‌ها شد و اگر نتيجه مساوي ذوب‌آهن پس از به ثمر رساندن گل كمي طول مي‌كشيد ما گل مساوي را به استقلال مي‌زديم. بازي كردن فقط نسكافه خوردن و مصاحبه كردن نيست بعضي از بازيكنان ما حتي شخصيت ليگ يك را هم ندارند غياثيان ادامه داد: ماندن در ليگ برتر به خاطر خوشحالي مردم خوب بود، اما بازي كردن در ليگ شخصيت ويژه‌اي مي‌خواهد كه بعضي از بازيكنان ما ندارند و حتي شخصيت ليگ يك را هم ندارند. وي در ادامه گفت‌وگوي خود با ايسنا تاكيد كرد: فوتبال بازي كردن فقط لباس پوشيدن، عكس گرفتن، نسكافه خوردن و مصاحبه كردن نيست، بازيكنان حرفه‌اي دنيا تمام اين كارها را در كنار بازي‌شان انجام مي‌دهند، اما بازيكنان ما تمام كارها را انجام مي‌دهند و فقط دو ساعت زمان تمرين تمام مشكلات و بيماري‌ها به سراغشان مي‌آيد. ابومسلمي‌ها 200 درصد دوست داشتند ما سقوط كنيم وي در خصوص خوشحالي ابومسلمي‌ها بعد از سقوط پيام مدعي شد: براي ما خيلي سخت بود كه ابومسلم سقوط كند، اما آن‌ها بعد از باخت ما خوشحال شدند و اگر قبل از بازي از من مي‌پرسيدند از بين ابومسلم و پيام كدام سقوط كنند جواب مي‌دادم 52 درصد ابومسلم و 48 درصد پيام سقوط كند اما ابومسلمي‌ها 200 درصد دوست داشتند ما به دسته يك سقوط كنيم ولي با اين حال ماندن آن‌ها در ليگ برتر را تبريك مي‌گويم. وي با بيان اينكه داور ديدار با استقلال قضاوت خوبي انجام نداد، افزود: به نظر من داور در آن بازي بيشتر مديريت كرد تا قضاوت، مثلا خطايي كه اشپيتم انجام داد به روي برگي‌زر هم انجام شد و در طول بازي هم دو نفر از استقلالي‌ها مستحق اخراج بودند، اما ناديده گرفته شد و اينكه چند تن از بازيكنان ما كارت زرد گرفتند خيلي براي ما سخت بود و به نظر من داور در همه بازي مقصر بود و با تمام اين كاستي‌ها و ناجوانمردي‌ها مستحق ماندن بوديم اما شرايطش را نداشتيم. كساني مديريت دو تيم شهر را به عهده گرفته بودند كه در مديريت مشكل داشتند فدراسيون مقصر است، جايگاه آن افراد در مديريت فوتبال ما نبود رييس هيات فوتبال مشهد در خصوص نوع مديريت در دو باشگاه پيام و ابومسلم و مشكلات آن‌ها خاطرنشان كرد: براي مديريت بايد افراد كاردان و متخصص انتخاب مي‌شدند، اما كساني مديريت اين دو تيم را به عهده گرفته بودند كه غير از مشكلات مالي در بخش مديريتي هم مشكل داشتند و من فدراسيون را مقصر مي‌دانم چرا كه جايگاه آن افراد در مديريت فوتبال ما نبود. مي‌گويند پول مرحوم زاده‌علي را خرج تيم كرده‌ايم، در اين هم شك دارم غياثيان افزود: به طور مثال نوع مديريت صلاحي جالب بود كه مي‌گفت خودم با بازيكنان صحبت مي‌كنم ميزان قرارداد و پرداخت آن را هم انجام مي‌دهم، اما بعد از مدتي گفت استاندار و شهردار پول بدهند كه اين كار را همه مي‌توانند انجام بدهند و شرايط را هم به جايي رسانده بودند كه در مشهد هيچ جا نمي توانستيم برويم و به رستوران و هتل گرفته تا آژانس‌هاي مسافرتي بدهكار بوديم و حتي پول مرحوم زاده‌علي را مي‌گويند خرج تيم كرده‌ايم كه در اين هم شك دارم. وي مظلومي را بهترين گزينه براي سرمربيگري ابومسلم در ليگ هشتم دانست و اظهار داشت: در ابتداي فصل در كميته فني اين تيم بودم و پيشنهادم اين بود كه مظلومي حفظ شود و سه گزينه ديگر براي مربيگري ابومسلم فيروز كريمي، بگوويچ و غلام پيرواني بودند كه بحث پيرواني پيش آمد و به نظر من پيرواني مربي بسيار خوبي است، اما تنها ايرادش اين است كه خارج از شيراز جايي مربيگري نكرده و به خاطر صادق بودن و خوب بودنش در شيراز تمام تماشاچيان به حرفش گوش مي‌دهند اما در شهرهاي ديگر اين گونه نيست. به كلي از پيام جدا شده‌ام، نمي‌خواهم آرامش زندگي ام را از دست بدهم تنها انسان خوب بودن كافي نيست، بايد توانايي‌هاي ديگري هم داشته باشيم وي در پاسخ به اين كه در حال حاضر وضعيت باشگاه پيام چگونه است، به ايسنا گفت: من به كلي از پيام جدا شده‌ام چون در محيط كار و زندگي از آرامش لذت مي‌برم و نمي‌خواهم آن را از دست بدهم مگر اينكه در قبال آن به مردم چيزي بدهم كه ارزشمند باشد و به شكل سرمربيگري هم كمك نخواهم كرد بلكه كمك‌هايي در ساير جوانب مي‌توانم داشته باشم و از باشگاه پيام هم هيچ اطلاعي ندارم؛ مهدي زمان را تنها يكبار ديده‌ام و هيچ تماسي هم با وي ندارم و به نظر من تنها انسان خوب بودن براي فوتبال كافي نيست بلكه بايد توانايي‌هاي ديگري هم داشته باشد. تيم ضد "اشپيتم" بود! وي در خصوص اشپيتم آرفي و حضور او در پيام گفت: او بازيكن بسيار خوبي است، اما نتوانست بازيكنان را آن طور كه بايد به خود نزديك كند به طوري كه در بازي آخر، تيم ضد اشپيتم بود و شايد چون تمام پولش را گرفته بود و بازيكنان ناراحت بودند و به نظر من تنها بي‌عدالتي تيم در همين بود و اين مسايل خود به خود روي بازيكنان تاثير مي‌گذارد.

۱۳۸۸ اردیبهشت ۱۳, یکشنبه

اندر فوايد سقوط تيم پيام به ليگ دسته اول

انتهاي بازي پيام و استقلال، ما را به ياد سريال «اشک ها و لبخندها» انداخت، يک گروه از خوشحالي قهرمان شدن لبخند مي زدند و گروهي ديگر از ناراحتي سقوط کردن اشک مي ريختند. برخلاف اون چيزي که گمان مي کنيد سقوط پيام به ليگ دسته اول فوايد زيادي داشت، در اين متن کارشناسان سوسه اي 10 مورد از اين فوايد را براي شما بيان مي کنند:
1 - کاهش اضطراب: با سقوط پيام به ليگ دسته اول، ديگر اين تيم مدام در اين اضطراب به سر نمي برد که اگر خوب نتيجه نگيرد شايد به ليگ يک سقوط کند و با خيال راحت در ليگ دسته اول توپ مي زند!
2 - کلاس گذاشتن پيامي ها: تيم پيام مي تواند براي تيم هاي دسته اولي کلاس بگذارد و به آنها بگويد که با تيمهاي پرسپوليس و استقلال بازي کرده و حتي چند بازيشان در سال گذشته توسط شبکه سه پخش مستقيم شده است!
3 - کاهش مصرف خودسرانه دارو: آنقدر تيم پيام گفت، پول نداريم و نداريم که همه مردم کشور غمگين شدند و چه بسا شبهاي بسياري را تا صبح خوابشان نبرد و به مشکلات مالي تيم پيام فکر مي کردند، با حذف پيام مردم مي توانند راحت تر بخوابند و چه بسا مصرف خودسرانه داروي خواب آور هم در کشور کاهش پيدا کند.
4 - رونق گرفتن فيلمهاي سينمايي: تماشاگران فوتبال در کنار زمين چمن شاهد صحنه هاي زد و خورد و اکشن نخواهند بود و براي جبران اين کمبود به سراغ سينماها و فيلمهايي مي روند که از اين صحنه ها در آنها به وفور يافت مي شود و فيلمهاي سينمايي ما پرفروش مي شود.
5 - پخش برنامه هاي مفيد بيشتر از شبکه استاني: شبکه استاني خراسان رضوي مجبور نيست هر هفته در ميان بازي های پيام را پخش مستقيم کند و پخش همان برنامه هاي مفيد خود را ادامه مي دهد!
6 - استراحت بيشتر مايه داران: کارخانه داران، افراد مايه دار و اسپانسرهاي عزيز موجود در خراسان نيز که در طول اين يک سال خواب بودند، مي توانند همچنان بخوابند و کلاً بي خيال ورزش و فوتبال تيمهاي خراساني باشند.
7 - بازتاب بيشتر اخبار مربوط به ليگ دسته اول: با رفتن پيام به ليگ يک، قسمت قابل توجهي از حاشيه هاي فوتبال هم به ليگ يک مي رود که اين امر منجر به رونق گرفتن و مورد توجه واقع شدن اين بازي ها توسط رسانه ها و بويژه تلويزيون و برنامه نود مي شود. 8 - راحت شدن خيال برخي ها: برخي از افراد اصولاً دوست نداشتند از مشهد دو تيم در ليگ برتر حضور داشته باشد، البته منظور ما اصلاً برخي مجريان شبکه سه نيستند! با سقوط پيام ديگر اين دغدغه دوستان به اتمام رسيده و مي توانند دغدغه هاي مهمتري را - همچون حضور نداشتن حتي يک تيم از مشهد در ليگ برتر - در ذهن خود بگنجانند!
9 - بالا رفتن کارايي مسؤولان: مسؤولان مشهدي از ابتداي ليگ،تمام وقت خود را صرف حمايت از پيام نمودند که اين امر منجر شد که وقت و انرژي کافي براي انجام وظايف اصلي خود و ايضاً حل مشکلات مردم را نداشته باشند، حتي شنيده مي شود تأخير در افتتاح پروژه قطار شهري هم تقصير تيم پيام بوده است، با سقوط تيم پيام مسؤولان مي توانند با خيال راحت کارهاي اصلي خود را انجام دهند! 10 - رسيدن به يک نتيجه مهم در زندگي: هيأت مديره و مديريت باشگاه پيام و ايضاً تماشاگران اين تيم پي بردند که درست است که شايد بتوان شانسي به ليگ برتر صعود کرد، اما ماندن در ليگ برتر به صورت شانسي امکان پذير نيست.